نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:00

۱۴ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بر اساس نیازسنجی‌های انجام‌شده، راه‌اندازی ۱۴ رشته جدید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی این دانشگاه قرار گرفته است.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حاشیه سفر به سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مهارت‌محور است که باید همواره تقویت شود.

وی ضمن بیان اینکه آمایش رشته‌ها در سند تحول دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این آمایش بر اساس نیازسنجی بازار و تجزیه و تحلیل فرصت‌های شغلی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در حال بررسی نیازها در استان‌ها هستیم، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ کد رشته از دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف حذف شده و ۱۴ رشته جدید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی دانشگاه بر اساس نیازسنجی‌های جدید قرار گرفته است.

خسرویان گفت: بحث کنوانسیون اشتغال با همکاری اتاق بازرگانی در استان‌ها و صاحبان مشاغل و صنعتگران اجرایی شده است و رؤسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان‌ها، مسؤولیت این کارگروه را برعهده دارند.

وی بیان کرد: همچنین در بسیاری از استان‌ها، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عضو کارگروه اشتغال استان شده است و بحث جانمایی اشتغال فارغ‌التحصیلان را دنبال می‌کند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305134

مهمترین اخبار ایران و جهان: