نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:16

نوای «الهی العفو» در آسمان آذربایجان‌غربی طنین انداز شد

ارومیه – هم‌زمان با سومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر نوای «الهی العفو» و «بِکَ یا الله» در آسمان شهرهای آذربایجان‌غربی طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم آذربایجان‌غربی هم‌زمان با سراسر کشور در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی قدر با حضور در مساجد و مصلاها نوای الغوث سر داده و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال خواهان بخشش گناهان و نزول رحمت گسترده الهی شدند.

مردم این استان پنجشنبه شب همزمان با آخرین شب از شب‌های لیالی قدر با حضور در مساجد و مصلاهایی تلاوت دعاهایی همچون جوشن کبیر، مکارم الاخلاق و جوشن صغیر به راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

بسیاری از مردم نیز با برگزاری مراسم شب احیای بیست و سوم ماه مبارک رمضان در منازل خود و بر سر قرآن گذاشتن برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) دعا کردند و عاقبت به‌خیری را از خدای منان مسئلت کردند.

همچنین در این آئین‌ها، علما و روحانیون با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، به ذکر ویژگی‌های شخصیتی حضرت امیرالمومنین (ع) پرداخته و مصائب آن حضرت را بیان کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در مراسم ویژه شب بیست و سوم که آخرین شب از لیالی قدر است در رثای شهادت حضرت علی (ع) است، نوحه سرایی کرده و مردم ولایتمدار استان نیز سوگواری کردند.

شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه باعظمتی است و مردم در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده‌داری مشغول می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146978

مهمترین اخبار ایران و جهان: