نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 13:13

صادرات صنایع دستی البرز از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار گذشت

کرج- سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از صادرات صنایع‌دستی استان البرز به مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار معادل هزار میلیارد ریال خبر داد.

یحیی دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از صادرات صنایع‌دستی استان البرز به مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار معادل هزار میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: از این مبلغ دو میلیون و ۷۵ هزار دلار به صورت رسمی از گمرک استخراج شده و ۲۳۰ هزار دلار به صورت چمدانی بوده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیشترین موارد صادرات را مربوط به صنایع دستی چوبی با ارزش بیش از ۷۰۰ هزار دلار و بافته‌های داری و غیر داری و سفال و سرامیک عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آمار صادرات صنایع دستی برای اولین بار در استان البرز به مبلغ دو میلیون ۳۰۰ هزار دلار معادل هزار میلیارد ریال رسیده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز که پیش از این به عنوان معاون صنایع دستی البرز فعالیت می‌کرد این اقدام را حاصل برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گسترش فعالیت‌های صنایع‌دستی و همکاری با بخش خصوصی و شرکت‌های صادراتی برای افزایش صادرات محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175578

مهمترین اخبار ایران و جهان: