نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:34

کمیسیون امنیت ملی به حادثه روستای دانیال ورود کند

رئیس مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس ماجرای تلخ کشته شدن دو تن از اهالی روستای دانیال سلمان شهر را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: روز گذشته در واقعه تلخ و تأسف بار در روستای دانیال بخش سلمان شهر شهرستان عباس آباد، در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم به بهانه وقف، مبتنی بر وقفنامه ای مجهول، ۲ نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ریشه مشکل در نابسامانی امور وقف در کشور و سردرگمی محاکم در صدور آرای ضد و نقیض است و نتیجه آن کشته شدن مردم می‌شود. ما این موضوع را بارها به بالاترین سطوح کشور اعلام و متذکر شده بودیم و آنچه دیروز رخ داد، قابل پیش بینی و پیشگیری بود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف باید نسبت به کشته شدن دو روستایی بی گناه پاسخگو باشند و موضوع را پیگیری کنند و همچنین از تجربه‌های گذشته درس بگیرند و اطلاع رسانی در این خصوص دقیق، صحیح و صادقانه باشد. آنچه مخابره می‌شود، اطلاع رسانی صحیحی نیست. کمیسیون امنیت ملی مجلس به این موضوع ورود کند تا مبادا تعصبات دستگاهی باعث کتمان حقیقت شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر ضمن تسلیت بابت حادثه روستای دانیال سلمان شهر، گفت: روز گذشته در جلسه سران قوا این موضوع مطرح شد و رئیس قوه قضائیه در جریان موضوع بود و پیگیر است. بنده هم این مسئله را در این جلسه مطرح کردم و مردم مطمئن باشند که رئیس قوه قضائیه به طور ویژه این موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس هم این موضوع را پیگیری کند تا این حادثه تلخ رسیدگی جدی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1152778

مهمترین اخبار ایران و جهان: