نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 13:59

مردمی سازی اقتصاد برپایه اعتمادسازی عمومی لازمه توسعه کشور است

یک استاد دانشگاه یزد استفاده از ظرفیت مردمی را لازمه توسعه همه جانبه کشور دانست و گفت: مردمی سازی اقتصاد بر پایه اعتماد سازی عمومی گامی موثر و کارآمد برای تحقق شعار سال است.

حسین قادری، استاد دانشگاه و رئیس هیات مدیره اتحادیه قرآنی یزد در خصوص راهکار تحقق شعار سال به خبرنگار فارس در این استان، اظهار کرد: مشارکت مناسبت و هدفمند مردم یکی از عناصر موثر در تحقق شعار است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی اعتمادسازی و مردمی کردن اقتصاد توسط دولتمردان را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و توسعه همه جانبه دانست و افزود:‌ گام نخست در راستای مشارکت مردمی برای تحقق شعار سال باید با اعتماد سازی از سوی دولت برداشته شود.

این استاد دانشگاه یزد با اشاره به این‌که هر کاری که مبتنی بر شناخت کامل، جامع و صحیح نباشد محکوم به شکست است،‌گفت:‌ برای اجرای شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری شناخت فاکتورها و زیرساخت‌های لازم برای رشد اقتصاد و مهار تورم بسیار مهم است. 

قادری در ادامه اعتماد متقابل مردم و مسئولین  امری بسیار مهم است که می‌تواند مسیر توسعه همه جانبه کشور را هموارتر کند، تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی نظامی مردمی است و فقط با مشارکت مردمی پایدار و قوی خواهد بود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد خاطرنشان کرد:‌ در حوزه‌ی فرهنگی، دینی و قرآنی و هم در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی  با قشر عظیم تحصیل کرده روبرو هستیم  که اگر بدرستی  سازماندهی شود و برنامه‌ ریزی صحیح انجام شود قطعا خیلی خوب می‌‌توان به اهداف مدنظر نزدیک شد.

وی در پایان سخنان خود استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و نخبگان بومی را از دیگر راهکارهای موثر برای توسعه اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد:‌ این مهم نه فقط به شعار باید به عمل در اولویت اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135478

مهمترین اخبار ایران و جهان: