نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 09:59

ورود بیش از ۴هزار زائر پیاده به مشهد تا روز شهادت حضرت زهرا (س)

طبق سنوات هرساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه،  زائرین پیاده بسیاری از شهرهای عراق که روزهاست در مسیر مشهد هستند،  برای عرض ارادت به ساحت قدس رضوی خود را به این شهر می رسانند.

حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده امام رضا علیه السلام اظهار کرد: تا کنون ۲۵ کاروان عراقی وارد مشهد شدند و پیش بینی می شود ۲۰ کاروان عراقی که اکنون در مسیر شهرهای شاهرود به سبزوار و سبزوار به نیشابور و نیشابور به مشهد هستند تا روز ۲۵ آذر وارد مشهدالرضا (ع) شوند. 

وی افزود: تعداد افراد کل کاروان هایی که به مشهد وارد شده اند یا در راهند ۲ هزار و ۱۵۲ نفر مرد هستند که از شهرهای کربلا،  نجف و کاظمین حرکت و پس از زیارت مرقد منور  حضرت معصومه (س)راهی مشهد شده اند. 

 

رضائی افزود: همچنین کاروان های زایرین پیاده از شهرهای کاشمر. تربت حیدریه،  نیشابور،  بردسکن، چناران،  فریمان و اطراف مشهد از روز 22 آذر به سمت مشهد حرکت خواهند داشت و پیش بینی می شود تعداد زاَئرین این کاروان ها بیش از  ۲ هزار نفر باشد. 

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده امام رضا علیه السلام همچنین گفت: کاروان های پیاده عراقی در طول مسیر از خدمات مردمی و خیرین و در مسیر سبزوار، نیشابور به مشهد از خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی ۵ ایستگاه صلواتی امام حسن مجتبی (ع)بینالود موکب سالار زینب، میقات الرضا، ایستگاه صلواتی امام هادی (ع) و ایستگاه صلواتی امام رضا (ع)تپه سلام استفاده خواهند کرد.

 همچنین ۲ ایستگاه صلواتی موقت در مسیر چناران به مشهد و۲ایستگاه دیگر در مسیر فریمان به مشهد از ۲۵ آذر تا ظهر شهادت به زایرین امام رئوف خدمت رسانی خواهند داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599678

مهمترین اخبار ایران و جهان: