نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 14:43

ترامپ هم مثل بایدن قاطی کرد

امید جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024 آمریکا دونالد ترامپ 77 ساله جمعه درست یک روز بعد از گاف رقیب دموکراتش جو بایدن 81 ساله، گافی خبرساز داد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ که تاکنون چند بار در اظهارات عمومی جو بایدن را به خاطر گاف‌هایش مورد تمسخر قرار داده، گاف خودش در سخنرانی جمعه در تجمع انتخاباتی در نیوهمپشایر یک روز بعد از گاف جدید بایدن سوژه شد. 

 

تقلید گم شدن بایدن توسط ترامپ

ترامپ جمعه با اشاره به جمعیت حامیانش که در این رویداد حاضر شده بودند، مدعی شد که اگر رقیبش در انتخابات درون حزبی نیکی هیلی تجمع برگزار کرده بود، تعداد انگشت‌شماری حاضر می‌شدند اما رسانه‌ها هرگز تعداد جمعیت را گزارش نمی‌دادند.

رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا سپس در اشاره به حمله حامیان خود به کنگره ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که به نظر می‌رسید قصد صحبت درباره رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی دموکرات را داشت، گفت «بهرحال، آن‌ها هرگز جمعیت شش ژانویه را گزارش نمی‌کنند. شما نیکی هیلی، نیکی هیلی، نیکی هیلی را می‌شناسید- آیا می‌دانید که آنها همه اطلاعات، همه شواهد، همه چیز را نابود کردند، همه‌اش را حذف و نابود کردند».

او در ادامه تلاشش برای مقصر خواندن پلوسی در حادثه حمله به کنگره، بار دیگر نام او را قاطی کرد و گفت «به دلیل چیزهای زیادی، مثل نیکی هیلی که مسئول امنیت است-ما به او ۱۰ هزار نفر، سرباز، گارد ملی، هر آنچه که بخواهند پیشنهاد دادیم و رد کردند».

گاف نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا درست یک روز بعد از گاف نامزد پیشتاز دموکرات‌ها جو بایدن بود که طی سخنرانی در شهر رالی مرکز ایالت نیوهمپشایر دنبال عضو دموکرات مجلس نمایندگان دبورا راس می‌گشت، اما بعد گفت «او نمی‌تواند اینجا باشد. قاطی کردم، او الان در واشنگتن دی‌سی است».

 

 

در حالی که احتمال تکرار رقابت بایدن-ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بسیار محتمل است، اکثر مردم این کشور  در نظرسنجی‌ها می‌گویند هیچ از یک از این دو را نمی‌خواهند و از وضعیت سلامت ذهنی بایدن به عنوان «نگرانی بزرگ» یاد می‌کنند. 

گاف جدید ترامپ از چشم ستاد انتخاباتی بایدن مخفی نماند و آن‌ها در ایکس نوشتند: «ترامپِ عمیقاً گیج، نانسی پلوسی و نیکی هیلی را چند بار قاطی کرد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643578

مهمترین اخبار ایران و جهان: