نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 09:54

راه‌های مواصلاتی کاشان، مهم‌ترین راه‌های گردشگرپذیر کشور است

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: راه‌های مواصلاتی کاشان مهم‌ترین راه‌های گردشگرپذیر کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نادر زینالی، مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تأسیسات گردشگری و خدماتی کاشان، اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی اصلی منتهی به شهرستان کاشان از مهم‌ترین راه‌های گردشگرپذیر کشور است که ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری یکی از نیازهای اساسی در این محورها است.  

وی  گفت: کاشان به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری، حجم بالای گردشگر و قرار گرفتن در یکی از پرترددترین محورهایی گردشگری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ویژه‌تر دیده شود.  

زینالی با تأکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری که دوستدار میراث و گردشگری است نباید در پیچ و خم‌های اداری برای اخذ مجوزها معطل بماند و تمام اهتمام وزراتخانه و همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای رفع این موانع باشد.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  بر تمکین به قوانین و مانع زدایی در همه حوزه‌ها به ویژه عدم الزام به تأمین پارکینگ از سوی سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی تأکید کرد گفت: طبق قوانین، بهره‌برداری از هیچ پروژه‌ای در بافت تاریخی نباید به خاطر نداشتن پارکینگ معطل بماند و عدم توجه به این مهم خلاف ضوابط و قوانین فرادستی است.

به گزارش فارس این بازدید دو روزه با هدف بررسی خدمات‌رسانی به مجتمع‌های درون شهری و برون شهری به ویژه وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نیز ملاقات با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفت.

پایان پیام/۳۸۱۳/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622578

مهمترین اخبار ایران و جهان: