نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 10:59

بستری کودکان در بیمارستان شهید کاشان افزایش یافت

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان از پذیرش و بستری شدن بیش از ۱۰۰ بیمار اطفال به علت سرماخوردگی طی ۴۸ ساعت گذشته در این بیمارستان خبر داد و گفت: آمار، بیانگر افزایش قابل توجه در مقایسه با دوره‌های قبل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید ‌‌رامین مدنی، سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به  افزایش قابل توجه بستری کودکان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ظرفیت بستری کودکان در بخش‌های اطفال این بیمارستان تکمیل شده و تعدادی از تخت‌های سه بخش دیگر نیز به پذیرش و بستری بیماران اطفال اختصاص یافته است.

وی با اشاره به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، توضیح داد: احتمال شیوع بیماری‌های عفونی و تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره وجود دارد که با رعایت کردن شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی، می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها، پیشگیری کرد.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان با هشدار به خانواده‌ها، تاکید کرد: آموزش مهم‌ترین مسئله در خانواده است، با ابتلای یک عضو خانواده به بیماری، بقیه هم در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون را یکی از مهم‌ترین موارد  پیشگیری از بیماری‌ها دانست و افزود: اگر متوجه علائم بیماری‌های تنفسی فصلی در فرزندتان شدید، با نظر پزشک در خانه از او مراقبت کنید تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

مدنی، استفاده نکردن از دخانیات در کنار کودکان، رعایت فاصله فیزیکی با فرد بیمار، بهداشت فردی خارج از منزل و پرهیز از تجمع‌های غیرضروری را از دیگر نکات مهم برای پیشگیری از سرماخوردگی و ابتلا به آنفولانزا بیان کرد.

به گفته وی، با رعایت نکات بهداشتی ساده می‌توان تا ۸۰ درصد از از ابتلا به بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659934

مهمترین اخبار ایران و جهان: