نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:28

سازش در پرونده‌های قصاص در استان سمنان ۱۴ درصد رشد داشت

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پرونده‌های قصاص نفس استان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.

محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رویکرد دستگاه قضائی استان سمنان در گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش مستمر خواهد بود، تاکید کرد: در پرونده‌های قصاص نفس در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۴ درصدی به نسبت سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری ادامه داد: پویش‌های مردمی و مختلفی در رابطه با کسب صلح و سازش در پرونده‌های قضائی برگزار و همچنان در حال انجام است؛ در نهایت تعداد ۱۳ مورد کسب صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دست آمده که دو مورد آن مربوط به چهار ماهه گذشته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با ابراز امیدواری به رشد کسب صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: امید است با تلاش‌های بی وقفه و مستمر کارکنان شوراهای حل اختلاف، صلح یاران، اعضا ستاد صبر استان و سفیران نجات در زندان‌ها و همچنین افزایش رأفت اسلامی بین اولیای دم، همراه با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش نرخ کسب صلح و سازش در استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268478

مهمترین اخبار ایران و جهان: