نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:12

اجلاسیه شهدای روحانی دهم خرداد برگزار می‌شود

اردبیل- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دهم خرداد اجلاسیه شهدای روحانی در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین علیه شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی در اردبیل اظهار کرد: قرار است قبل از برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ۲۶ مرداد، ۲۳ پیش اجلاسیه برگزار شود تا در گروه‌ها و اصناف مختلف در شهرستان‌ها یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در مردادماه میزبان اولین کنگره شهدا خواهد بود در حالی که در برخی از استان‌ها شاهد برگزاری دومین کنگره نیز هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: قرار شده در استان‌ها در فاصله زمانی هر ۱۰ سال کنگره شهدا برگزار شود که ما برای اولین بار کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل را ۲۶ مردادماه در اردبیل با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام علیه افزود: در قالب ای کنگره اجلاسیه های مختلف در حال برگزاری است که دهم خردادماه نیز اجلاسیه شهدای روحانی برگزار خواهد شد تا یاد و خاطره شهدای روحانی و طلاب که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشتند، گرامی داشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روز گذشته اجلاسیه شهدای دانشجو و امروز نیز اجلاسیه شهدای شهرستان نیر برگزار می‌شود و فردا نیز قرار است اجلاسیه شهدای روحانی با حضور مسئولان کشوری برگزار شده و از شهدای طلاب و روحانی و خانواده‌های آنها تجلیل و تکریمی شایسته انجام شود.

حجت الاسلام علیه اضافه کرد: در قالب کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، برنامه‌های متنوع با محوریت سپاه و سایر دستگاه‌ها در حال انجام است که ۲۴ کمیته عزم خود را جزم کردند تا در بالاترین سطح این کنگره را با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت برگزار کنند.

وی دیدار اعضای کنگره را با مقام معظم رهبری در روزهای آینده یادآور شد و بیان کرد: از رهنمودهای معظم له در برگزاری شایسته و مناسب این کنگره استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام علیه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای ملموس بودن آثار و برکات این کنگره و در مسیر محرومیت زدایی سپاه و بسیج استان گام‌های مؤثری برداشته به طوری که آبرسانی به ۴۵۴ روستا در حال انجام است که ۱۱۱ پروژه افتتاح شده و مابقی پروژه‌ها نیز به سرعت در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در کنار این فعالیت، کارهای عمرانی متعدد نظیر ساخت مسکن محرومان نیز در دستور کار مجموعه سپاه استان قرار گرفته است.

آمار بالای شهدای روحانی به نسبت جمعیت طلاب

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه استان یاد و خاطره ۳۸ شهید گرامی داشته می‌شود و ما در قالب این رویداد سعی خواهیم کرد از نرم افزار جدید طراحی شده برای شهدای روحانی در این اجلاسیه مراسم رونمایی را برگزار کنیم.

حجت الاسلام علیه تجلیل از خانواده‌های شهدا و پخش کلیپ، شعرخوانی و سرود را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در اجلاسیه شهدای روحانی عنوان کرد و افزود: دهم خرداد ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح این اجلاسیه در سالن ولایت سپاه استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نسبت جمعیت ما بیشترین شهدا را در بین اقشار و صنوف مختلف شاهد هستیم و با وجود تبلیغات کور دشمنان مبنی بر کم رنگ نشان دادن جهاد و شهادت روحانیون در هشت سال دفاع مقدس، طلاب و روحانیون در خط مقدم جنگ حضور داشتند.

حجت الاسلام علیه اضافه کرد: در مقطع کنونی نیز طلاب و روحانیون خادم و خیرخواه مردم بوده و سعی می‌کنند به رسالت ارزشی خود عمل کرده و آگاه سازی مردم را در حوزه‌های مختلف انجام دهند.

وی بیان کرد: این شهدا تنها کار تبلیغی و آموزشی انجام نداده بلکه در خط مقدم جهاد و شهادت به عنوان رزمنده آرپیچی زن و صاحب فرمانده گردان سعی کرده وظیفه خطیر خود را در دفاع از این مرز و بوم انجام دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: دشمن امروز سرمایه‌های ارزشی نظیر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را نشانه گرفته ولی قطعاً در این حرکت خود همچون شکست تحریم‌ها و ناکامی در سایر حوزه‌ها به دستاوردی نخواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248578

مهمترین اخبار ایران و جهان: