نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:30

ایلی کوهن: عادی سازی روابط تل آویو با عربستان به نفع آمریکاست

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنار تکرار یاوه گوئی ها درباره ضرورت تقابل جهانی با برنامه هسته ای ایران، گفت که عادی سازی روابط تل آویو با عربستان به نفع آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر تأکید کرد که توافق درباره عادی سازی روابط با عربستان، قابل تحقق و تنها مسئله آن زمان است.

کوهن در گفتگو با پایگاه خبری صهیونیستی «Ynet» افزود: دستیابی اسرائیل به توافق با عربستان سعودی برای عادی سازی روابط، به نفع آمریکا است؛ به ویژه که جو بایدن رئیس جمهور این کشور تلاش می‌کند تا قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ دستاورد سیاسی مهمی کسب کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به اقتصاد توجه ویژه دارند و هر گونه توافق بین آمریکا و عربستان سعودی هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

این وزیر صهیونیست مدعی شد که ریاض خواهان توافق‌هایی در زمینه گردشگری و تجارت مشابه توافق‌هایی است که بین امارات و تل آویو منعقد شده است.

از سوی دیگر، کوهن با تکرار مواضع خصمانه ضد ایران خواستار تشکیل «جبهه جمعی» در کنار تلاش‌های جهانی برای محدود کردن پیشرفت هسته‌ای ایران، به عنوان «راهبرد برقراری صلح در خاورمیانه و عادی‌سازی روابط بین کشورها» شد.

عربستان سعودی یا آمریکا تا کنون به اظهارات کوهن واکنشی نشان نداده اند.

این اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حالی است که عربستان بارها اعلام کرده است که پیش شرط هر گونه روند عادی سازی روابط با تل آویو، حل عادلانه مسئله فلسطین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436034

مهمترین اخبار ایران و جهان: