نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:18

موضع انگلیس درباره تایوان با واقعیت‌های موجود در تناقض است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در واکنش به‌ انتشار گزارشی از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان انگلیس تأکید کرد: موضع لندن درباره تایوان با واقعیت‌های موجود در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در واکنش به موضع اخیر پارلمان انگلیس در ارتباط با جزیره تایوان اعلام کرد: این‌گونه موضع گیری با واقعیت های موجود در تناقض است.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: گزارش (پارلمان انگلیس) که در آن به استقلال تایوان اشاره شده، با واقعیت‌ ها در تناقض است.

«وانگ ونبین» در این خصوص ادامه داد: پکن از پارلمان انگلیس می‌ خواهد به اصل «چین واحد» و هنجارهای قانونی عمومی روابط بین‌ الملل پایبند باشد.

به گزارش این خبرگزاری، این مقام چینی در ادامه از لندن خواست تا به منافع اصلی پکن احترام گذاشته و از ارسال سیگنال‌ های اشتباه به نیروهای جدایی‌ طلب که به دنبال استقلال تایوان هستند خودداری کند.

این در حالیست که در یک گزارش منتشر شده از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان انگلیس، جزیره تایوان کشوری مستقل خوانده شد؛ ادعای واهی که موجب موضع گیری پکن شده است.

چین بر اساس سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از قلمرو و حاکمیت خود می‌ داند و بارها از مقامات آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته است تا از ایجاد روابط رسمی با مقامات این جزیره خودمختار خودداری و حمایت از جریان‌ های جدایی‌ طلب تایوان و ارسال سلاح به آنها را متوقف کنند.

موضع گیری امروز چین در حالی رسانه ای شد که «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور دیروز سه‌شنبه اعلام کرده بود که «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه به چین سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری تاکید کرده بود که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، از همتای انگلیسی خود برای سفر به چین دعوت کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477578

مهمترین اخبار ایران و جهان: