نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 13:39

اصلی‌ترین مانع توسعه در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موانع موجود در توسعه شهرستان کلیبرگفت: اصلی‌ترین مانع توسعه، نوع نگاه برخی مدیران شهرستانی و استانی به امر سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کلیبر اظهار کرد: مدیران در شرایط جنگ اقتصادی باید هوشیار بوده و با ریسک‌پذیری، پیگیری و خلاقیت، اثرات سوء این شرایط جنگی بر سفره‌ی مردم را کاهش داده و مدیران استانی هم موظف‌اند در کنار مدیران شهرستانی و مردم باشند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مزیت توسعه‌ی کلیبر در حوزه‌ی گردشگری است که اتفاقاً بزرگ‌ترین مشکل و مانع هم در همین حوزه است و این ناراحت‌کننده است؛ بنابراین لازم است مدیران شهرستانی برای حل موارد و مشکلات، رأساً اقدام و از ارجاع آن به مراجع استانی تا حد ممکن خودداری کنند.

وی ادامه داد بحران بیکاری در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته گویای وضعیت کنونی ماست و باید در این مناطق این بحران را حل کرده و عدالت را در این راستا رعایت کنیم به قول شهید مطهری؛ رمز اسلامیت یک نظام اجرای عدالت در آن نظام است.

 کلامی با بیان این که فرمانداران مشکلات موجود را به معاونت اقتصادی استان منعکس کنند؛ اضافه کرد: مدیری که با مانع‌تراشی مصوبات این کارگروه را جدی نگرفته و اجرا نمی‌کند، باید برود.

فرماندار کلیبر نیز در این جلسه  با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان کلیبرخصوصا در حوزه گردشگری، ضمن اعلام اینکه در شهرستان در صنایع غیر گردشگری نیز اتفاقات خوبی در حال رقم‌خوردن است گفت: در شهرستان کلیبر، سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بیشتر از سرمایه‌گذاری در سایر صنایع و بخش‌ها منتج به نتیجه می‌شود و بیشترین سعی ما این است که در این زمینه با رفع موانع، سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب نمائیم.

میرحسین بهادری ادامه داد:  مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران در منطقه، اختلاف‌نظر مابین ادارات می‌باشد که این امر موجب شده است که حتی برخی از سرمایه‌گذاران چند سال در مرحله استعلامات بمانند.

در این جلسه فرماندار کلیبر لیست پروژه‌هایی که سرمایه‌گذاران آن با مشکل اداری روبه‌رو شده بودند را با جزئیات کامل ارائه و در مورد تمام موارد بحث، بررسی و نتیجه‌گیری به عمل آمد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538666

مهمترین اخبار ایران و جهان: