نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:38

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان ۷۰ درصد افزایش یافت

بوشهر- رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری، تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان با رشد ۷۰ درصدی به میزان ۳۵ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد نادری صبح یکشنبه در بازدید سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان اظهار کرد: پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌شود این پروژه به عنوان یکی از مطالبات جدی بندر نشینان کنگان تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه، مساحت پسکرانه بندر کنگان از ۲ به پنج هکتار و عمق کانال دسترسی بندر نیز از ۴.۵ به حدود هفت متر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: با اتمام این پروژه و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در بندر کنگان فراهم می‌شود.

نادری ادامه داد: در بندر کنگان اکنون سه پست اسکله رمپ موقت فرایند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت ها را انجام می‌دهند که این ظرفیت در کنار تخفیف‌های پیش بینی شده، فرصتی ارزشمند برای فعالیت تجار و بازرگانان در کنگان است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه تجارت خارجی این بندر در تلاش برای توسعه مبادلات تجاری خود با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر است.

گفتنی است پروژه توسعه موج شکن یکی از مطالبات دیرینه کنگانی‌ها است که با تحقق آن علاوه بر رونق دوچندان این بندر به افزایش فرصت‌های شغلی در کنگان کمک خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276966

مهمترین اخبار ایران و جهان: