نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 20:36

برگزاری مراسم یادبود شهدای جهاد اسلامی در فلسطین، لبنان و سوریه+تصاویر

هزاران نفر از مردم فلسطین، لبنان و سوریه امروز مراسمی را برگزار کردند که هدف از آن، زنده نگه داشتن شهدای جهاد اسلامی در جنگ پنج روزه غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار نفر از مردم فلسطین، لبنان و سوریه بعد از ظهر امروز جمعه در یک مراسم یادبود برای شهدای جنبش جهاد اسلامی شرکت کردند؛ شهدایی که در جریان جنگ پنج روزه غزه موسوم به «انتقام آزادگان» به شهادت رسیدند.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، هزاران نفر از مردم غزه، پس از اقامه نماز جمعه، در میدان «الکتیبه» گرد هم آمدند تا در این مراسم شرکت کنند. افراد حاضر در این نشست، تصاویر شهدا و پرچمهای جهاد اسلامی را برافراشتند و از مقاومت فلسطین خواستند که انتقام این شهدا را بگیرند.

«خمیس الهیثم» از رهبران ارشد جهاد اسلامی در این زمینه گفت: مقدمات برگزاری مراسم انتقام آزادگان در حال فراهم شدن است؛ به گونه‌ای که شایسته این خیل عظیم جمعیت باشد. این مراسم در تکریم شهدای جهاد و زنده نگه داشتن خاطره آنان است.

الهیثم درباره پیام این همایش نیز تأکید کرد: پیام اصلی مراسم، قدردانی از جهاد اسلامی و حمایت مردمی از گزینه مقاومت است. جنبش جهاد اسلامی ملت فلسطین را که در دشوارترین شرایط با آن همراه بوده است، تنها نخواهد گذاشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ملت فلسطین امروز بر مقاومت و حمایت از آن تأکید دارد. نقشه‌های دشمن نیز در برابر حضور مردمی شکست خورده است و این مردم، امروز حمایت خود را از مقاومت نشان خواهند داد.

 

 

 

 

 

بامداد سه‌شنبه   (۱۹ اردیبهشت) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

 اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر از جمله شش فرمانده جهاد اسلامی شهید و ۱۹۰ نفر هم مجروح شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223466

مهمترین اخبار ایران و جهان: