نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 19:26

مقاومت فلسطین: هزینه جنایات رژیم صهیونیستی، ریشه‌کنی آن است

گروههای مقاومت فلسطین تأکید کردند که ترور فرماندهان مقاومت، خللی در اراده ملت فلسطین ایجاد نخواهد کرد، بلکه هزینه این جنایات و فاشیسم رژیم صهیونیستی، ریشه‌کنی این رژیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروههای مقاومت فلسطین امروز دوشنبه، در سالگرد اشغال این کشور توسط رژیم موقت صهیونیستی و جنگ اخیر غزه تحت عنوان «انتقام آزادگان» بیانیه منتشر و تأکید کردند که مبارزه با این رژیم ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، پیام گروههای مقاومت به دشمن صهیونیستی این است که «ملت و مقاومت، در برابر اقدامات فاشیستی و جنایات صهیونیستی سکوت نخواهند کرد و جنگ انتقام آزادگان، فصل تازه‌ای از درگیری حتمی با دشمن جنایتکار در سراسر فلسطین بود».

 ارتش رژیم صهیونیستی بامداد ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.  در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد.

در ادامه بیانیه مقاومت فلسطین آمده است، ترور فرماندهان مقاومت، خللی در اراده ملت فلسطین ایجاد نخواهد کرد، بلکه هزینه این جنایات و فاشیسم رژیم صهیونیستی، ریشه‌کنی این رژیم از سراسر خاک فلسطین است.

بر اساس این بیانیه، بازوهای نظامی گروههای مقاومت در جنگ پنج روزه، توانست سپر صهیونیستها را در هم شکند و تیری در قلب این رژیم بنشاند و تمامی محاسبات آن را بر هم بزند.

 مقاومت فلسطین با میانجیگری مصر، شامگاه ۲۳ اردیبهشت با صهیونیستها به توافق آتش‌بس دست یافت.  این توافق، شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیر نظامیان و انهدام منازل است. مصر نیز که در این مذاکرات، نقش میانجی را ایفا می‌کرد، طرفین را به اجرای توافق تشویق کرد و گفت که از طریق تماس با آنها، روند اجرای توافق را پیگیری خواهد کرد.

در جریان جنگ پنج روزه، ۳۳ شهروند فلسطینی از جمله شش نفر از فرماندهان سرایا القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی نیز آمار نهایی تلفات خود را ۲ کشته و ۷۵ زخمی اعلام کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214566

مهمترین اخبار ایران و جهان: