نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 13:51

کاهش محسوس دما در 2 روز آینده

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل نفوذ جریانات مرطوب به جو استان، افزایش ابر، تقویت وزش باد و کاهش محسوس دمای هوای روزانه در سطح استان روی خواهد داد.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی به‌تدریج با افزایش ابر نیز همراه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، به دلیل نفوذ جریانات مرطوب به جو استان، افزایش ابر، تقویت وزش باد و کاهش محسوس دمای هوای روزانه در سطح استان روی خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این شرایط در روز دوشنبه در برخی نقاط از سطح استان با رگبارهای محلی باران نیز همراه خواهد شد، افزود: احتمال وقوع بارندگی در شهرستان زنجان و در ارتفاعات شهرستان‌های طارم و ماهنشان بیشتر به نظر می‌رسد.

رحمن‌نیا ادامه داد: از روز چهارشنبه به دلیل تقویت شرایط پایدار، دمای هوا روندی افزایشی پیدا خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که خیرآباد با 6.5 درجه سلسیوس خنک‌ترین و زرین رود با 31.2 درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

وی از ثبت دمای کمینه 7.9 درجه سلسیوس شهر زنجان خبر داد و گفت: زنجان طی روز گذشته سومین مرکز استان سرد کشور بعد از اردبیل و شهرکرد بوده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501466

مهمترین اخبار ایران و جهان: