نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 20:55

تأکید الجزائر بر حمایت کامل از ملت فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهور الجزائر تلفنی گفت‌وگو و تحولات فلسطین را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر تلفنی گفت‌وگو کرد. 

ریاست جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد که تبون امروز دوشنبه با محمود عباس تلفنی گفت‌وگو کرد و عباس وی را در جریان تجاوزات اخیر نظامیان صهیونیست علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری قرار داد. 

رئیس جمهور الجزائر در این تماس تلفنی بر حمایت کامل این کشور از ملت فلسطین تأکید کرد و گفت که صلح عادلانه و فراگیر به عنوان گزینه راهبردی هرگز جز با تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شریف، محقق نخواهد شد. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، عباس نیز از مواضع ثابت الجزائر در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد. 

روز شنبه نیز وزارت خارجه الجزائر در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تأکید کرد که اشغالگری رژیم صهیونیستی علت اصلی درگیری بین اعراب و این رژیم است. 

وزارت خارجه الجزائر افزود که این کشور سیاست و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نقض ابتدایی‌ترین اصول انسانی و مرجعیت بین‌المللی است، محکوم می‌کند. 

الجزائر همچنین خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل از طریق نهادهای مربوطه برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533166

مهمترین اخبار ایران و جهان: