نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:04

خسروی آماده استقبال از زائران اربعین/ زائران از خسروی برگردند

کرمانشاه- با توجه به ازدحام در مرز مهران و همچنین آمادگی زیرساخت‌ها در مرز خسروی به زائرانی که در کشور عراق حاضرند پیشنهاد می‌شود مرز خسروی را برای بازگشت انتخاب کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه امسال با توسعه زیرساخت‌های مرزی و ارتقای خدمات‌دهی به زائران اربعین تاکنون توانسته است میزبان شایسته ای برای زوار امام حسین (ع) باشد.

انجام ۲۷۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای مواصلاتی، ایجاد سایبان‌های مرز، افزایش گیت های تردد مرزی و احداث در دوم در نقطه صفر مرزی همگی از جمله امکاناتی بودند که شرایط تردد روان و بدون مشکل را برای زائران رقم زدند.

از چند روز مانده به مراسم اربعین حسینی موج بازگشت زائران به کشور آغاز شد و مرز خسروی شاهد بازگشت زائران به کشور بود و تردد روان و بدون مشکل از نکاتی بود که مورد توجه زائران در این پایانه مرزی قرار گرفته بود.

بنا به اعلام مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه شرایط و امکانات لازم برای بازگشت زوار به کشور از طریق پایانه مرزی خسروی مهیا است.

خسروی آماده استقبال از زائران اربعین/ زائران از خسروی برگردند

علی شعبانی جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وسایل حمل و نقل در داخل ایران و مرز خسروی برای بازگشت زوار فراهم است و موکب‌ها نیز آماده پذیرایی از زائران هستند.

فعالیت بیش از ۲۵۰ اتوبوس در مرز خسروی

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ناوگان اتوبوسرانی برای جابجایی زوار، گفت: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در مرز خسروی و ۱۲۵ دستگاه اتوبوس در مرز منذریه در حال خدمت رسانی به زوار هستند.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ هزار و ۵۵۰ نفر تردد از مرز خسروی به ثبت رسیده که در راستای آمادگی ناوگان حمل و نقل زائران، هیچ‌گونه مشکلی در تردد زوار به وجود نیامده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی بازگشت زائران از مرز خسروی، افزود: از این میزان ۶۴۰ نفر از کشور خارج شده و ۴۴ هزار و ۹۱۰ نفر وارد کشور شده‌اند.

خسروی آماده استقبال از زائران اربعین/ زائران از خسروی برگردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های مرز خسروی ۵۵۰ نفر ایرانی و ۹۰ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ذکر شده ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی و ۴۱۰ زائر غیرایرانی به کشور ایران وارد شده‌اند.

بازگشت به کشور بدون معطلی از پایانه مرزی خسروی

بر اساس روایت خبرنگار مهر تردد در مرز خسروی به سهولت و بدون کوچک‌ترین معطلی در حال انجام است و زائران به محض ورود به پارکینگ‌های مرزی منذریه با اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس رانی به نقطه صفر مرزی منتقل و پس از مهر خروج کشور عراق در پاسپورت‌ها بدون هیچ‌گونه معطلی وارد خاک کشور خواهند شد.

پس از مهر ورود به کشور ایران که این مرحله نیز بدون معطلی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود زائران می‌توانند به سمت اتوبوس‌ها برای انتقال به پارکینگ‌ها و یا سوار بر خودروهای شخصی و تاکسی برای روانه شدن به شهرها و استان‌هایشان شوند.

خسروی آماده استقبال از زائران اربعین/ زائران از خسروی برگردند

همچنین نرخ نجومی کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی از مهران تا تهران در مرز خسروی از تردد روان این مرز حکایت دارد.

پیشنهاد انتخاب مرز خسروی برای بازگشت زوار به کشور

در جست‌وجوی مختصری کرایه مرز خسروی تا تهران زیر ۲ میلیون تومان اعلام شده و تاکسی‌ها و خودروهای شخصی نیز در مرز به وفور پیدا می‌شود.

با این شرایط و با توجه به ازدحام برگشت به کشور از طریق مرز مهران به زائران پیشنهاد می‌شود مرز خسروی را برای بازگشت راحت و بدون معطلی به کشور انتخاب کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490022

مهمترین اخبار ایران و جهان: