نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:19

وعده افتتاح شبکه‌های آبیاری کشاورزی لرستان در سال ۱۴۰۳

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از افتتاح شبکه‌های آبیاری کشاورزی این استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پیشرفت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدهای لرستان، از پیشرفت ۱۰۰ درصدی شبکه آبیاری سد «مروک» برای آبرسانی به دو هزار هکتار زمین کشاورزی خبر داد.

وی گفت: عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری سدهای استان از سال ۱۴۰۰ تا کنون رشد قابل‌توجهی داشته است، به‌طوری‌که شبکه آبیاری «ایوشان» خرم‌آباد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای آبیاری هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: هم اکنون شبکه آبیاری و زهکشی سد «مروک» با پیشرفت ۱۰۰ درصدی برای دو هزار هکتار به اتمام رسیده است و برای هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی باقی‌مانده، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

حسن‌نژاد، ادامه داد: همچنین شبکه سد «کمندان» با پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصد برای آبیاری چهارهزار و ۲۰۰ هکتار در دست اجرا است و در صورت تأمین اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیاردریالی، در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اعتبارات جذب شده برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سال ۱۴۰۲ رشد خوبی در مقایسه با ۱۴۰۰ داشته است و امیدواریم با تأمین به‌موقع اعتبارات، در سال ۱۴۰۳ شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474866

مهمترین اخبار ایران و جهان: