نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 10:35

دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با وزیر صنعت روسیه در «دوشنبه»

دردیدار رئیس جمهور تاجیکستان با معاون نخست وزیر، وزیر صنعت و تجارت روسیه مسائل مختلف مشارکت راهبردی دو کشور از جمله همکاری در زمینه صنعتی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دنیس منتوراف» معاون نخست وزیر، وزیر صنعت و تجارت روسیه در چارچوب سفر خود به تاجیکستان با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار موضوعات مختلف مربوط به مشارکت راهبردی تاجیکستان و روسیه از جمله همکاری در زمینه صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان از سطح موجود روابط دوجانبه این کشور و روسیه و همچنین همکاری دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ابراز رضایت کرد.

در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات مربوط به همکاری دو کشور در زمینه‌های اولویت‌دار تجاری و اقتصادی، به ویژه صنعت و اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، همکاری فعال از طریق ایجاد پارک‌های صنعتی در مناطق آزاد اقتصادی، بررسی شد.

دو طرف از همکاری در زمینه‌های معدن، متالورژی، پالایش نفت، صنایع برق، نساجی، غذایی، دارویی و تولید مصالح ساختمانی به عنوان زمینه‌های امیدوارکننده و پربار روابط بین دو کشور نام بردند.

در بخش دیگری این دیدار به اهمیت ایجاد کارخانه‌های مشترک در حوزه صنعت نساجی، زنجیره تولید واحد، توسعه بخش فرآوری پنبه، چرم و پشم با مشارکت سرمایه‌گذاران و فناوری‌های روسیه، اشاره شد.

طی این دیدار همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت‌وگوی مفیدی انجام دادند.

در تاریخ 25 تا 27 آوریل به میزبانی تاجیکستان و تحت ریاست «دنیس منتوراف»، وزیر صنعت و تجارت روسیه بیست و یکمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری‌های نظامی – اقتصادی سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار شد.

شرکت کنندگان این نشست نتایج فعالیت کمیسیون در زمینه اجرای تصمیمات بیستمین کمیسیون بین دولتی همکاری‌های نظامی – اقتصادی  (که اکتبر سال گذشته در مسکو برگزار شده بود) و همچنین تصمیمات جاری ارگان‌های سازمان از جمله شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی را بررسی کردند.

همچنین مسائل مربوط به برگزاری همایش بین‌المللی اینترپلیتکس (نمایشگاه بین‌المللی ابزارها برای تامین امنیت دولت) بررسی، در فهرست نمایشگاه‌های بین‌المللی برای سال‌های 2023-2024 اصلاحات وارد،  اطلاعاتی در مورد کار بر روی تهیه و انتشار مجموعه‌ای از کاتالوگ‌های تخصصی شنیده شد و تعدادی از مسائل ساختاری کمیسیون بین دولتی همکاری های نظامی – اقتصادی بررسی شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173366

مهمترین اخبار ایران و جهان: