نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:40

همایش «نغمه‌های رضوی سرحد» در خواف برگزار شد

خواف ـ همایش «نغمه‌های رضوی سرحد» به مناسبت یاد و خاطره استاد فقید موسیقی مقامی؛ عثمان محمدپرست در مجتمع شهید مدرس شهرستان خواف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده شامگاه دوشنبه در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مردم خونگرم شهرستان خواف به بیان توضیحاتی در مورد موسیقی مقامی و استاد عثمان محمد پرست پرداخت و اظهار کرد: استاد محمد پرست یکی از موسیقیدانان مقامی کشور است و نمی‌توان نام او را محدود به خواف کرد، استاد محمد پرست متعلق به همه کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حسین زاده همچنین در مورد این موضوع که لازم است یک روز در تقویم کشور به نام موسیقی مقامی نام گزاری شود، نیز بیان کرد: حتماً این موضوع پیگیری می‌شود.

شهرستان خواف را در موسیقی با نام عثمان محمدپرست می‌شناسند

در ادامه مهدی عباسپور، فرماندار شهرستان خواف ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش یاد و خاطره استاد چیره دست دوتار خواف را گرامی داشت و اظهار کرد: در طول عمر عثمان محمد پرست و حضور استاد در جمع خیرین مدرسه ساز و اجرای موسیقی مقامی خواف باعث ساخت هزار مدرسه در سراسر کشور شد.

فرماندار خواف همچنین افزود: شهرستان خواف را در موسیقی با نام عثمان محمد پرست می‌شناسند.

همچنین در ادامه این مراسم باشکوه اجراهای اساتید و گروه‌های موسیقی از شهرستانهای تایباد، تربت جام، و خواف، باعث گرمی بیشتر این مراسم شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید و پیشکسوتان موسیقی مقامی تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248657

مهمترین اخبار ایران و جهان: