نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 13:08

رشد 418 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱۸ درصد رشد داشته است.

مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۶۲ واحد صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با توجه به صدور پروانه بهره‌برداری برای ۱۰۲ واحد در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ ، شاخص راه‌اندازی واحدهای صنعتی در استان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵۸ درصد افزایش یافته است. 

وی با اشاره به رشد مطلوب سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان ادامه داد: عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته در استان در حوزه ساخت فلزات اساسی و مواد و محصولات شیمیایی است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اشتغالزایی واحدهای تولیدی استان گفت: در سال‌جاری هفت هزار و ۲۷۱ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار شدند که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۶۶ درصد رشد یافته است.  

هم اکنون هزار و ۲۷۰ واحد صنعتی در استان با اشتغالزایی ۵۰ هزار و ۹۷۵ نفر در حال فعالیت است.
پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646957

مهمترین اخبار ایران و جهان: