نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 15:14

مردم و مسئولان نسبت به مسئله حجاب حساس باشند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مردم و مسئولان باید نسبت به حجاب حساس باشند گفت: ارشاد با راه‌های مختلف، ملایمت در تذکر به افراد غافل،‌ منطق در گفتار و رعایت مراتب امر به معروف باید مد نظر دلسوزان در مواجهه با بدحجابی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله محمد محمدی قائینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: سفارش حضرت علی(ع) در وصیت به مردم رعایت تقوا و اطاعت از خدا و نافرمانی از غیر خدا بوده است.

وی تقوا را راه نجات انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: تقوا نه فقط هدف و غایت که مسیر رسیدن به بزرگراه سلامت، سعادت و امنیت است.

امام جمعه موقت همدان تقارن دو عید نوروز و عید تهذیب نفس در ماه رمضان را به فال نیک گرفت و افزود: باید از این فرصت برای طهارت روحی و دوری از کدورت‌ها استفاده کنیم‌.

وی با بیان اینکه باید با خوش‌بینی، خوشدلی و همکاری زندگی خود را پیش ببریم تاکید کرد: همیشه و در همه حال باید برای رضای خدا به فکر هم باشیم.

محمدی قائینی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) و صرف تمام زندگی خود در راه اسلام و آرمان حضرت رسول(ص) گفت: در راه دفاع از دین باید به مانند این بانوی بزرگوار که به حق اسوه صبر و مقاومت بود، از همه زندگی خود گذشت.

وی با اشاره به شعار سال و لزوم هدفگذاری برای تحقق مهار تورم و رشد تولید اضافه کرد: مسئولان باید در جهت حذف طرح‌های تورم‌زا و برداشتن موانع مبادلات و توجه به تثبیت قیمت‌ها نهایت تلاش خود را به کار بندند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه باید زمینه رشد تولید در تمام ابعاد آن مهیا کنیم تاکید کرد: مهار تورم و رشد تولید منحصر به مسائل و روابط اقتصادی نیست بنابراین باید از تورم مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی و دینی هم جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقابل کارشکنی‌ها، بداخلاقی‌ها و مخالفت‌ها و بی‌منطقی‌ها بایستیم و خودسازی کنیم گفت: باید بر خود بیافزاییم و درونی نیز مولد باشیم.

محمدی قائینی در ادامه به مسئله حجاب پرداخت و آن را قبل از آن که یک ضرورت دینی بداند یک ضرورت اجتماعی و مهمتر از آن فطری دانست و گفت: حجاب یعنی پوشش لازم و مناسب برای حفظ کرامت انسانی.

وی با بیان اینکه تمایل انسان‌ها به ارزشمندی و کرامت را از بدیهیات عنوان کرد و افزود: حجاب و عفاف مربوط به بانوان نیست و مردان نیز باید آن را رعایت کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حجاب خود معلول عفت است تاکید کرد: عفت یعنی غیرت و دفع مسائلی چون ناملایمات و مسائل مضر از وجود انسان.

وی با بیان اینکه همه باید عفیف باشیم گفت: عفت نیز معلول حیاست یعنی انسان حریم خود و دیگر موجودات را در نظام خلقت حفظ کند.

محمدی قائینی با اشاره به اینکه حیا از فطرت بشر است تصریح کرد: طبق آیات و روایات دینی بانوان گوهر تابناک جهان خلقت هستند و امانت بزرگ خدا بر روی زمین و معدن عظمت و خورشید تابناک که نباید خود را به چاه رذالت و تاریکی‌های هوس‌های پست بیاندازند.

وی با بیان اینکه امام فرمود "اگر فسادی را در جامعه مشاهده کردید و مسئولان کاری علیه آن انجام ندادند اول به آنها تذکر دهید و امر به معروف و نهی از منکر کنید و اگر بی‌تاثیر بود خودتان اقدام کنید" گفت: البته این کار مستلزم برنامه‌‌ریزی، هماهنگی و عمل در چارچوب ضوابط اسلامی است.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: ارشاد با راه‌های مختلف، ملایمت و نرمی در تذکر به افراد غافل،‌ منطق و‌ استدلال در گفتار و رعایت مراتب امر به معروف باید مد نظر دلسوزان در مواجهه با بدحجابی باشد که این شیوه نتیجه‌بخش نیز خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به در پیش بودن "روز طبیعت" حفظ محیط زیست را بااهمیت دانست و از همگان خواست نسبت به آن حساس باشند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119557

مهمترین اخبار ایران و جهان: