نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 14:55

امکان ساخت ۱۴۰ مدرسه خیرساز در صورت مشارکت دولت در استان تهران

شهریار- مدیرعامل مجمع خیرینِ شهرستان‌های استان تهران گفت: اگر دولت طبق قانون ۷۰-۳۰ با خیرین مدرسه ساز مشارکت کند، امکان ساخت سالانه ۱۴۰ مدرسه خیرساز در شهرستان های استان تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی غرب استان تهران ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: این جمعیت نیاز به فضای آموزشی قابل توجه دارد و در حال حاضر با کمبود فضای دانش آموزی در ملارد، شهریار، شهرقدس، بهارستان یک و دو، رباط کریم و پرند و اسلامشهر مواجه هستیم.

مدیرعامل مجمع خیرینِ شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه سال جاری ۷۰ مدرسه خیرساز در استان تهران ساخته و تحویل شده است، گفت: اگر دولت قانون ۷۰- ۳۰ که ۷۰ درصد دولت و ۳۰ درصد خیرین هستند، را عمل کند و وارد میدان شود، می‌توانیم، سالانه تا ۱۴۰ مدرسه را تحویل دهیم.

وی گفت: ما چهار هزار و ۲۰۰ ساختمان آموزشی دولتی و خیرساز در استان تهران داریم، که یک هزار و ۳۰۰ ساختمان را ادوار مختلف خیرین مدرسه ساز ساخته اند، که می‌بینیم، ۳۰ الی ۴۰ درصد مدارس استان تهران خیرساز است، اما با توجه به جمعیت مهاجر و نیز تراکم بالای جمعیت و نرخ زاد و ولد، سالانه به حدود ۲۰۰ مدرسه جدید در استان تهران نیاز داریم، که هرچه مشارکت خیرین بیشتر شده و دولت نیز مشارکت کند می‌توانیم این فضاهای آموزشی را آماده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 894913

مهمترین اخبار ایران و جهان: