نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 17:13

بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی در حمایت از اردوگاه جنین

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه مشترکی ضمن تمجید از مقاومت گروههای فلسطینی در اردوگاه جنین، خواستار برگزاری نشست رهبران گروههای فلسطینی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه مشترکی به تمجید از مقاومت فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین طی یورش اخیر پرداختند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، در این بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس و جنبش جهاد اسلامی در فلسطین توافق بر سر یک طرح جامع ملی در خصوص فلسطین را یک وظیفه دانستند و بر ضرورت اجرای فوری این طرح از جمله برگزاری نشست دبیران کل گروههای فلسطینی تأکید کردند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از همه افراد و گروههایی که دل در گرو فلسطین دارند، خواستند تا برای مقابله با تهدیدات فعال بوده و در راستای آرمان فلسطین قدم بردارند.

در این خصوص منابع فلسطینی و مصری روز سه شنبه گفتند که رهبران گروههای فلسطینی قرار است دو هفته دیگر در قاهره نشست مشترکی برگزار کنند و «محمود عباس» نیز در این نشست حضور خواهد یافت.

اما در ادامه بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی با اشاره به هجوم صهیونیست‌ها به اردوگاه «جنین» آمده است: «این دستاورد مقاومت فلسطین بدون اتحاد مردم و مبارزان در میدان نبرد میسر نمی‌شد و لازم است تا همه این دستاورد را ارج نهاده و بر حول آن گرد هم آییم، به ویژه در سایه توطئه‌ها و طرح‌هایی که فاشیست‌ها با همدستی بین‌المللی انجام می‌دهند».

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه، (سوم جولای) دست به تجاوز گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری زدند؛ این عملیات تجاوزگرانه به جنین تا شامگاه سه‌شنبه ادامه داشت تا اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پایان عملیات نظامی ۴۸ساعته خود را علیه شهر و اردوگاه جنین اعلام کرد.

این تهاجم در حالی پایان یافت «دانیل هاگری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه رادیویی به ناکامی این رژیم در تهاجم به اردوگاه جنین اذعان کرد.

او گفت: «اطلاعات امنیتی برای تحقق همه اهداف در اردوگاه جنین کافی نبود و بسیاری از گروههای مسلح از اردوگاه خارج شده بودند، از جمله گروهی که چند هفته پیش یکی از شهرک‌نشینان را در غرب جنین به قتل رساند».

در این راستا روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در تحلیل دستاوردهای تجاوز همه‌جانبه به جنین نوشت: «این عملیات نظامی، به تغییر راهبردی در جنین منجر نخواهد شد و در حد یک نمایش بود و چیزی فراتر از یک "قرص مسکن" برای شهرک‌نشینان نبود. مسکن برای بیماری که همه از درمانش ناامید شده‌اند».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338313

مهمترین اخبار ایران و جهان: