نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:38

۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در گلستان صاحب خانه می‌شوند

معاون مسکن روستایی بنیادمسکن گلستان گفت: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده ساخت مسکن روستایی در استان منجر به انعقاد قرارداد شده و از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ واحد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، داوود خسروی عصر امروز در جلسه شورای مسکن گلستان با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار متقاضی ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اظهارکرد: با احتساب سهمیه سال دوم طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان، حدود ۱۴ هزار متقاضی به بانک‌های استان معرفی شدند که نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد منجر به عقد قرارداد بانکی شده است.

معاون مسکن روستایی بنیادمسکن گلستان با قدردانی از همکاری بانک‌ها در اجرای این طرح گفت: با پرداختی‌هایی که تا کنون صورت گرفته است حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مرحله سفت‌کاری رسیده است و به‌زودی قابل بهره‌برداری خواهند بود.

وی این نکته را هم یادآور شد که از سهمیه سال دوم طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی استان، هنوز یک هزار و ۵۰۰ مورد منجر به عقد قرارداد بانکی نشده و با توجه به مهلت زمانی‌ که تعیین شده، لازم است تا پایان تیرماه همه پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها منجر به عقد قرارداد شود.

خسروی همچنین اضافه کرد: مددجویان کمیته‌امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی از کمک‌های بلاعوض از ۵۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان برخوردار خواهند شد و برای اینکه اعتبارات بلاعوض برکشت نخورد باید تا بیستم تیرماه پرونده‌های مربوط به مددجویان نهادهای حمایتی در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات برسد.

وی از کند شدن روند پرداخت تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها نیز گلایه کرد و گفت: پرداخت اقساط متناسب با پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی انجام می‌شود اما این روند کمی کند شده که سبب طولانی‌تر شدن زمان ساخت خواهد شد.

معاون مسکن روستایی بنیادمسکن گلستان درباره آماده‌سازی سایت «آسایش» در طرح نهضت ملی مسکن در گرگان هم گفت: در این عرصه ۸۷۰ واحد مسکونی در قالب پنج سایت پیش‌بینی و طراحی شده که هزینه‌های مربوط به چهار سایت پرداخت شده و در یکی دو روز آینده پروانه آن صادر خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322557

مهمترین اخبار ایران و جهان: