نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:41

بذر کشت پاییزه در سمنان تأمین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تأمین بذر موردنیاز برای کشت پاییزه امسال در این استان خبر داد.

محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این سازمان در سال زراعی جدید، توجه به کشت پاییزه است و در هفته گذشته نیز گردهمایی سالانه کشت پاییزه با حضور دستگاه‌های مرتبط و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، تدارک بذور به‌عنوان یکی از اولویت‌ها از سوی شرکت تعاونی و شرکت خدمات حمایتی بر اساس مصوبه کمیته فنی بذر عنوان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در این راستا، بذور گواهی‌شده و مادری تدارک دیده شده و عملیات بوجاری و ضدعفونی و کیسه‌گیری آنها نیز انجام شده و در حال حمل به مراکز عرضه بوده و به‌زودی نیز توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای کود شیمیایی نیز تدارک لازم انجام شده و نگرانی برای تأمین کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود ندارد و کود پایه برای فصل کشت تأمین شده است.

قاسمی گفت: هدفگذاری برای سال زراعی جدید، کشت 21 هزار هکتار گندم آبی و 10 هزار و 800 هکتار گندم دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در بخش گندم دیم نیز امسال برای دومین سال متوالی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اجرای طرح کشت دیمزارها برنامه‌ریزی شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

قاسمی گفت: برش محصولی در ارتباط با گندم، جو، دانه‌های روغنی مانند کلزا، کاملینا، حبوبات، و نباتات علوفه‌ای انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمرکز در این بخش روی شهرستان میامی و روستای کالپوش است، اقدامات لازم و هماهنگی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امیدواریم با بارندگی‌هایی که در فصل پاییز و عمدتاً در اواخر مهرماه، بتوانیم برنامه‌ریزی انجام‌شده در ارتباط با کشت محصولات پاییزه در حوزه دیم را عملیاتی کنیم.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533413

مهمترین اخبار ایران و جهان: