نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:51

منابع اعتباری دولتی پاسخگوی طرح‌های آبخیزداری نیست

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: منابع اعتباری دولتی پاسخگوی طرح‌های آبخیزداری نیست و باید از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در کارگروه مدیریت جامع آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه تأمین آب یکی از موضوع‌های مهم و اساسی استان است اظهار داشت: موضوع آب در بخش‌های مختلف از ساخت سد، شیرین‌سازی آب دریا، بازیابی پساب تصفیه فاضلاب شهری و آبخیزداری پیگیری و دنبال می‌شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه آب را تقویت سفره‌های زیرزمینی دانست و بیان کرد: در این راستا طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل جلسه آبخیزداری استان بوشهر با مشارکت افراد دارای تجربه و صاحب اندیشه از دیگر استان‌ها گفت: در حال جمع‌آوری تجارب موفقی هستیم که در دیگر استان‌ها در حوزه آبخیزداری انجام شده است و این تجارب در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

محمدی‌زاده یکی از تجارب ارزشمند در حوزه آبخیزداری استفاده از ظرفیت مردم و خیرین دانست و بیان کرد: در این موضوع کمتر به آن توجه شده و همواره تلاش شده طرح‌های آبخیزداری از منابع دولتی توسعه داده و اجرا شود.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری دولتی پاسخگوی طرح‌های آبخیزداری نیست تأکید کرد: منافع آبخیزداری مستقیم به مردم برمی‌گردد چراکه اجرا این طرح‌ها سبب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی آن منطقه می‌شود که در چاه‌های آب آن منطقه اثر مستقیم می‌گذارد.

استاندار بوشهر با تأکید بر مشارکت مردم در طرح‌های آبخیزداری تصریح کرد: در این راستا راه‌اندازی خیرین حوزه آب و آبخیزداری در استان بوشهر یک ضرورت است.

محمدی‌زاده با تأکید بر استفاده از تجارب حوزه آبخیزداری با مشارکت مردم و خیرین افزود: بنا شد تجربیات این عرصه نهادینه شود و گروه‌های خیرین مردمی حوزه آب و آبخیزداری ایجاد شود و در کنار خدمات و سرمایه‌گذاری دستگاه‌های دولتی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اجرا طرح‌های آب و آبخیزداری مورد توجه قرار گرفته است و امید می‌رود با کمک مردم تحولات لازم در این عرصه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در هر برنامه و طرحی که مردم همکاری و مشارکت کرده‌اند منشأ کارهای بزرگی شده‌اند و معضلات و مشکلات با سرعت برطرف شده است و همانگونه که خیرین مردمی در عرصه‌های سلامت، ساخت مسکن، مدرسه، مسجد و دیگر عرصه‌ها مشارکت دارند، حوزه آب که مایه حیات و زندگی است هم نیاز به مشارکت خیرین دارد که امید می‌رود طرح‌های آبخیزداری در تشکل‌های مردمی دنبال شود و حمایت از این نهاد مردمی خیرین در اولویت قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435913

مهمترین اخبار ایران و جهان: