نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 21:27

هماهنگی برای تأمین امکانات در اربعین حسینی ضروری است

استاندار البرز گفت: اجتماع بزرگ اربعین و حضور پرشور و معنوی مردم همواره خودجوش بوده ولی ما بعنوان خادمان مردم باید بستر و امکانات لازم را برای این امر فراهم و هماهنگ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه ستاد اربعین استان که روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: حضور زائران در کربلای معلی و ایجاد بسترهای لازم برای پذیرایی از مردم، باور و اعتقاد قلبی است.

وی ادامه داد: برای این منظور شهرداری‌ها از محل وظایف اجتماعی و فرهنگی و خیرین، به تأمین اقلام مورد نیاز راه اندازی موکب ها اقدام می‌کنند.

عبداللهی گفت: تمامی مسؤولان مربوطه باید طی جلسات و هماهنگی‌های لازم به خدمات دهی و تسهیل حضور مردم در مراسم عزاداری اربعین بپردازند.

وی افزود: کمیته های ذیل این ستاد به وظایف و حوزه فعالیت خود اشراف داشته و با توجه به تجارب سال های گذشته و احصا نقاط ضعف و قوت، برنامه ریزی کنند.

استاندار البرز گفت: همچنین اتخاذ تدابیر لازم جهت تسهیل در حمل و نقل زائران در مسیر رفت و بازگشت و پیش بینی وسایل نقلیه به اندازه کافی، ضرورت دارد.

وی افزود: باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از روند قانونی خروج از کشور و حضور در کربلای معلی صورت گیرد.

راه اندازی موکب ها، حضور مبلغین، استقرار نیروهای امدادی و درمانی، تهیه سوخت برای حمل و نقل و... از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434757

مهمترین اخبار ایران و جهان: