نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 14:13

«توافق امنیتی» نخستین گام عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌ آویو است

منابع عبری از آغاز رایزنی‌های جدید یک مقام نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط با عربستان سعودی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، منابع آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو در نظر دارد طی هفته آینده یکی از معاونان نزدیک به خودش را برای گفتگو با مقامات آمریکایی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط با عربستان سعودی، به واشنگتن اعزام کند.

وبگاه آمریکایی آکسیوس در این باره در گزارشی نوشت: در روز هفدهم آگوست جاری ( ۲۶ مرداد ماه) «ران درمر» وزیر امور استراتژیک کابینه نتانیاهو برای دیدار با مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های ارشد فعال در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو، به واشنگتن سفر خواهد کرد.

این وبگاه آمریکایی در ادامه عنوان کرد: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، بریت مک‌گورک مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه و آموس هوکشتان مشاور ارشد دولت آمریکا در امور انرژی، مقامات اصلی آمریکایی فعال در موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو هستند.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع صهیونیستی آمده است که موضوع توافق امنیتی میان ریاض و تل‌آویو، نخستین مرحله از توافقات احتمالی میان دو طرف در زمینه عادی سازی روابط است که قرار است در گفتگوهای ران درمر با جک سالیوان، بریت مک‌گورک و آموس هوکشتاین مطرح شود.

منابع عبری موضوع برنامه هسته‌ای صلح آمیز عربستان سعودی در اراضی این کشور را نیز از دیگر موضوعات گفتگوهای درمر با مقامات آمریکایی، عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره موضوع سفر این مقام نزدیک به نتانیاهو، به واشنگتن خودداری کرده و تنها یکی از مقامات ارشد این رژیم انجام این سفر را تایید کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438129

مهمترین اخبار ایران و جهان: