نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:14

صلح و سازش مهمترین رکن انسانیت است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه از اصلاح بین مردم برای برقرای صلح و سازش به‌عنوان بالاترین مرتبه انسانیت یاد کرد و گفت: اصلاح بین مردم بالاترین مرتبه انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در همایش صلح و سازش شورای‌های حل اختلاف استان کرمانشاه که با حضور مسؤولان قضایی استان و گروه زیادی از خیران صلح و سازش برگزار شد با اشاره به وصیت حضرت علی (ع) به فرزندانش، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) به فرزندان خود وصیت می‌فرمایند که یکی کارهای شما اصلاح بین مردم باشد.

وی از دوستی میان مردم به عنوان یکی از پایه‌های امنیت اجتماعی یاد کرد و گفت: بزرگان دین همواره بر اصلاح بین مردم تأکید داشته‌اند، زیرا تکامل جامعه و امنیت اجتماعی با روابط حسنه بین مردم صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: خون صلح جزو سیره معصومین (ع) است، و ترفیع برای ماست زیرا باعث ارتقای معنوی جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح بین مردم بالاترین حرکت انسانی است، زیرا بزرگان ما هم دنیا را فهمیدند هم آخرت را؛ لذا همین روش رسیدن به اوج‌انسانیت است و رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

آیت‌الله علماء اظهار کرد: توحید می‌فرماید هم بگذریم، هم دیه بگیریم، هم اجرا کنیم، اما گذشت بالاترین مرتبه انسانیت است که بهشت پاداش حقه آن است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401073

مهمترین اخبار ایران و جهان: