نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 15:17

خسارت ۴۵۱ میلیارد تومانی سرمازدگی ویخبندان به باغداران و کشاورزان نیشابور

سرپرست معاونت سازمان ومدیریت جهادکشاورزی نیشابور، از خسارت سرمازدگی ویخبندان شدید نیشابور به بسیاری از باغ‌ها و اراضی کشاورزی مردم نیشابور طی چند روز اخیر در بخش‌های سه‌گانه خبر داد.

علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: به دنبال رویداد طبیعی سرمازدگی شدید ویخبندان دراواخر دی ماه سال جاری، باعث بروز خسارت شدید به ۷ هزارو ۸۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی شامل گندم ،جو وکلزا شده است که حدود ۷۸۲ هکتار از مزارع کشاورزان در بخش سرولایت ، ۲هزارو ۷۶۰هکتار در بخش میان‌جلگه و۴هزارو ۳۱۰ هکتار در بخش مرکزی شده است.

وی ادامه داد: به ۶هزارو ۶۱۲هکتارباغ آبی ودیم و۳ هزارو ۲۰۰ کلنی زنبور و۳ گلخانه  در ۳ بخش  نیشابور نیز خسارات سنگین وجبران‌ناپذیری وارد شده است.

علی مبارکی افزود: به دنبال این حادثه طبیعی بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان خسارت به باغداران ،کشاورزان وزنبورداران نیشابور وارد شد که به تفکیک بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان به بخش زراعی وبیش از ۲۸۶ میلیارد تومان به حوزه باغبانی وبیش از ۲میلیارد تومان به بخش زنبورعسل خسارت جدی وارد شده است.

 مبارکی  بیشترین آسیب را به باغ‌های انگور، گردو، انجیر، پسته، شلیل، هلو، خرمالو، پیاززعفران، گوجه وخیار گلخانه‌ای وسبزیجات اعلام کرد وگفت: با توجه به این که فصل رشد این محصولات هنوزفرا نرسیده است، از این رو سرمای حادث شده سبب خسارت اساسی به تنه وسرشاخه درختان شده است.

سرپرست معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ابراز کرد :به دنبال این سرمای کم سابقه طی ۱۵ سال گذشته، به ۳هزارو ۲۰۰کلنی، خسارتی بالغ بر ۲میلیارد و۲۰۰میلیون تومان به زنبورستان‌های نیشابور وارد شده است.

وی عنوان کرد: احتمال بالا بودن خسارت بیشتر از این رقم است که با گرم شدن هوا خسارت وارده به بخش کشاورزی خود را بیشتر نشان خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007729

مهمترین اخبار ایران و جهان: