نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 11:25

فارس من| واکنش وزیر بهداشت به اعتراض ماماها

وزیر بهداشت با بیان اینکه ماماها از ارکان مهم نظام سلامت هستند گفت: رسیدگی به مشکلات این گروه مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در واکنش به تجمع ماماها مقابل وزارت بهداشت گفت: ما هر روز شاهد مطالبات صنفی گروه‌های مختلف هستیم و درخواست این افراد عمدتا مسایل صنفی است.

وی گفت: ماماها در این تجمع مطالبه ایجاد ساختاری در وزارت بهداشت را داشتند که مشکلات آنها پیگری شود اما این ساختار در وزارت بهداشت وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: این ساختار ذیل معاونت درمان به نام کمیته مامایی وجود دارد و برای رفع مشکلات ماماها برنامه ریزی می‌کند.

عین‌اللهی با بیان اینکه این قشر از ارکان مهم نظام سلامت هستند افزود: رسیدگی به مشکلات این گروه مورد توجه وزارت بهداشت قرار دارد.

گفتنی است، در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود ٨٠ هزار نفر ماما از دانشکده‌های پرستاری مامایی کشور در مقاطع مختلف فارغ تحصیل شده که حدود ٣۴ هزار نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول خدمت هستند که از این تعداد حدود ١٧٠٠٠ نفر آن‌ها در مراکز زایمانی کشور به خدمت اشتغال دارند.

ماماها روز سه شنبه هفتم آذرماه با تجمع مقابل وزارت بهداشت خواستار اجراى ماده ٤٥ ، ٤٦ و ٥٠ قانون جوانى جمعیت و  تغییر نام ماما به مراقب ماما در شبکه بهداشت شدند. همچنین این افراد به موضوع حذف دفتر کار مامایی و ماما از سطوح ارجاع، ارائه خدمات مامایی توسط افراد غیرمتخصص و بی بهره بودن ماماها از تعرفه زایمان معترض بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590873

مهمترین اخبار ایران و جهان: