نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:35

دادگاهی شدن ترامپ بی‌آبرویی تمام عیار برای تمدن غرب است

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه آمریکا رو به افول و در حال فروپاشی است، گفت: دادگاهی شدن ترامپ بی‌آبرویی تمام عیار برای تمدن غرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا پیامبر اکرم (ص) این شهر، ضمن بیان اینکه مدعیان حقوق بشر و تمدن‌های پیشرفته امروز در حالی لاف این ادای خود را می‌زنند که برای انجام کارهای غیرقانونی و خلاف خود به دادگاه فرا خوانده می‌شوند، ابراز داشت: محاکمه تاریخی ترامپ و دادگاهی شدن او بی آبرویی تمام عیار برای تمدن غرب است.

وی ضمن بیان اینکه فردی که به دنبال رهبری دنیا بود اکنون در جایگاه متهم به انواع رفتارهای سو اخلاقی و پرونده‌های مالی و کیفری نشسته است، افزود: امروز این تمدن غربی که برخی‌ها در داخل کشور به دنبال آن هستند به چالش کشیده شده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه این دادگاه بار دیگر نشان داد که آمریکا رو به فروپاشی و افول است، ابراز داشت: مردمی که تصور می‌کنند این آمریکا می‌تواند برای آنها امنیت، اقتصاد و سیاست کارآمد به ارمغان همراه داشته باشد سر از دادگاه بیرون آورده است لذا تکیه کردن به این فرهنگ و تمدن اشتباه بزرگی خواهد بود.

امینی ضمن بیان اینکه برای کشورهای منطقه نیز اثبات شد که غرب به دنبال منافع خود از قبل خاورمیانه است، تصریح کرد: امروز می‌بایست از این فرصت پیش رو برای تقویت روابط و اعتماد سازی بین ملت‌ها بهره برد و به جای تکیه بر غرب به توانمندی خودمان اتکا کنیم.

وی ضمن بیان اینکه می‌بایست برخی مسئولان و مردم و جناح‌ها متوجه باشند که آمریکا هیچ زمان در هیچ برهه و دولتی خیرخواه مردم ایران و کشورهای منطقه نبوده است، افزود: حال که دست بیگانگان از منطقه کوتاه شده است می‌بایست تقویت روابط خارجی با کشورهای مختلف در دستور کار قرار گیرد و بدانیم که منافع فقط به دست خودمان در کشور خودمان تأمین خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133630

مهمترین اخبار ایران و جهان: