نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:04

سمنان؛ استان پیشرو در تأمین زمین نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان، استان پیشرو در تأمین زمینِ متقاضیان نهضت ملی مسکن است، بر لزوم تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان سمنان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در آئین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، با تأکید بر ضرورت سرعت بخشی به تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: با توجه به پایان سال مالی عمرانی باید همه امور مرتبط با اعتبارات عمرانی به صورت جدی پیگیری شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در مورد ساخت قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر شهر سمنان اشاره کرد و گفت: در این بخش شاهد اقدامات مطلوبی بودیم و در اسرع زمان باید تمامی ۳۳۶ واحد در زمین ۲۳ هکتاری مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: طی ۲ روز آینده عملیات کلنگ‌زنی ۹۶ واحد از این پروژه در فاز اول اجرا خواهد شد و مقرر است این واحدها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ساخته شود.
حمیدی با بیان اینکه در حوزه مسکن شاهد اقدامات خوبی در استان سمنان بوده‌ایم و در تأمین زمین مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: خوشبختانه برای کلیه واجدان شرایط در استان و شرق استان زمین تأمین شده است و در بحث آماده‌سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن با توجه به واگذاری کار به شهرداری‌ها، سمنان عنوانِ استان پیشرو را از آنِ خود کرده است.
وی بیان کرد: در فرمت واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن سلایق متقاضیان در نظر گرفته شده و واگذاری‌ها، تماماً به‌صورت خودساز صورت گرفته است.
وی به‌روز بودن پرونده‌های کمیسیون ماده پنج در استان سمنان را حاصل تلاش کارشناسان فنی و توانمند راه و شهرسازی استان دانست و اضافه کرد: ریل‌گذاری خوبی در استان در نهضت ملی مسکن صورت گرفته است و امیدواریم در بحث تخصیص اعتبارات نیز مشکلات حل شود که این امر تسریع در روند اجرایی شدن پروژه‌ها را می‌طلبد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از انتصاب محمد حسینی طباطبایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی سمنان که نیروی جوان و انقلابی و از بدنه وزارت راه و شهرسازی هستند، ابزار خرسندی کرد و گفت: با توجه به سابقه جهادی و فعالیت ایشان در وزارتخانه انتظار می‌رود کار در این حوزه با سرعت بیشتری پیگیری شود و به سرانجام برسد.
حمیدی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی نیروهای متخصص و توانمندی دارد و صداقت در رفتار و سلامت در عمل از شاخصه‌های بارز نیروهای راه و شهرسازی است و کارکنان این نهاد در استان سمنان نیز از سلامت اخلاقی و صداقت در عمل برخوردار هستند، اما باید سرعت بخشی به رسالت محوله را در دستور کار قرار دهند تا بیشتر از گذشته مورد توجه و حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492030

مهمترین اخبار ایران و جهان: