نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:35

اقدام جهادی تولید پوشاک اسلامی در همدان

همدان- مسئول گروه جهادی و موسسه خیریه ریحانه همدان گفت: طراحی و دوخت مانتوهای اسلامی در دستور کار قرار گرفته و کارگاه و فروشگاه ما به راه است.

الهه مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب در همدان، عنوان کرد: همایش «شادی به رنگ خدا» برای ۷۰۰ نفر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: قصد ما این است که برنامه شادی به رنگ خدا را ادامه دهیم، چرا که بحث شادی را باید در جامعه پیگیری کنیم مخصوصاً در بین خانم‌ها که خیلی خلأ احساس می‌شود.

مسئول گروه جهادی و مؤسسه خیریه ریحانه همدان در ادامه، نتایج و دستاوردهای کارهای فرهنگی در غرفه‌های میدان امام (ره) همدان را در زمینه عفاف و حجاب موفق و مناسب دانست و افزود: یکی از دغدغه‌های جدی در زمینه عفاف و حجاب، خلأ وجود لباس‌های مناسب و اسلامی در بازار است، در این زمینه در سال ۹۷ ما تصمیم گرفتیم یک غرفه عفاف و حجاب برگزار کنیم و مقرر شد هر تعداد مانتوهای اسلامی در سطح شهر است را جمع کنیم.

مختاری افزود: ما تمام بازار را زیر پا گذاشتیم و در عرض دو هفته با تحقیق میدانی که داشتیم فقط ۱۲ مدل را توانستیم پیدا کنیم که بتوانیم اسم آن را مانتوی اسلامی بگذاریم؛ اما آن هم همه قشر پسند نبود به نوعی مورد پسند قشر جوان جامعه نبود.

وی با بیان اینکه آدرس فروشگاه‌های مدنظر را در قالب ۵ هزار کارت بین بانوان توزیع کردیم و مشاهده شد که استقبال از این مانتوها بسیار مناسب بوده است، متذکر شد: این روند نشان می‌دهد که تمامی بانوان جامعه ما تمایل به سمت استفاده از پوشش مناسب دارند، اما در بازار ما برای عرضه این محصولات، خلأ جدی وجود دارد.

مختاری با تاکید بر اینکه لازم است که در این عرصه ورود پیدا کنیم، افزود: در این راستا، طراحی و دوخت مانتوهای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و کارگاه و فروشگاه ما به راه است و در بحث تولید چادر و انواع مانتو اسلامی و ست ساق و روسری وارد کار شده‌ایم و در راستای توسعه اقداماتمان هستیم.

مسئول گروه جهادی و مؤسسه خیریه ریحانه همدان با اشاره به اینکه بحث آزاد اندیشی را در ۵ مدرسه توانستیم اجرا کنیم، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید به طور جدی پیگیر هستیم که دوباره این کرسی‌های آزاداندیشی را شروع و انسجامی بین نیروهای‌مان ایجاد و برنامه‌هایمان را شروع کنیم.

وی به بازخوردهای مناسب از این عرصه نیز اشاره کرد و افزود: با این نشست‌های آزاداندیشی بین دختران دانش آموز حتی توانسته‌ایم چندین دانش آموز را چادری کنیم.

مختاری یادآور شد: در نظر داریم که یک هیأت دخترانه ایجاد کنیم و برای بحث عفاف و حجاب به نحو مناسب و با اقدامات فرهنگی وارد کار شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484530

مهمترین اخبار ایران و جهان: