نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 02:56

حمله سایبری به ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حملات نظامی در غزه

سایت رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفت و از دسترس خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع عبری زبان اعلام کردند که سایت رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

از سوی دیگر، گروه هکری «آنانیموس سودان» اعلام کرد که از غزه به طور کامل حمایت خواهد کرد. این گروه هکری در ادامه هشدار داده است که زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی را هدف حملات گسترده سایبری قرار می‌دهد و طی روزهای آینده شدیدترین حملات سایبری را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد.

همزمان با واکنش‌ها به تحولات جنگی در غزه، وزارت خارجه سوئیس نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش و درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم اشغالگر صهیونیستی، خواستار توقف فوری این درگیری‌ها شد. سوئیس از محدود کشورهای غربی است که در واکنش به تشدید درگیری‌ها در نواز غزه خواستار توقف خشونت‌ها شده است.

همچنین منابع فلسطینی در ساعات نخست بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در جنوب نوار غزه خبر دادند.

در عین حال گفته شده که مقاومت فلسطین پایگاه نظامی صوفا در شرق رفح را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. مقاومت فلسطین همچنین مجدداً اراضی اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داد و همزمان با این حملات، سامانه گنبد آهنین برای مقابله با راکت‌ها فعال شده است. منابع عبری زبان علاوه بر این اعلام کردند که مقاومت فلسطین پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در امتداد نوار مرزی غزه هدف حمله گسترده خمپاره‌ای قرار دادند.

در ادامه تلاش‌های میانجی‌گران برای توقف نبردها در غزه، الجزیره به نقل از برخی منابع اعلام کرد که «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی در تماس‌های جداگانه با طرف‌های واسطه، اوضاع جاری در غزه و درگیری‌های با ارتش رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

ساعاتی پیش از این نیز، منابع عبری زبان از شلیک یک موشک از نوار غزه و اصابت آن به منابع اصلی آب شهر اشغالی یافا خبر دادند. منابع صهیونیستی جزئیاتی از میزان خسارت احتمالی وارد شده به این تأسیسات را اعلام نکرده‌اند.

گفته شده در پی شلیک این موشک، سامانه گنبد آهنین هم فعال‌سازی نشده است. پیش از این نیز، المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود که موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو دارای فناوری جدیدی است که به آن اجازه عبور از سامانه گنبد آهنین را می‌دهد. این بدان معنی است که فلسطینی‌ها در توسعه فنی و علمی صنایع موشکی خود به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند که در عمل، سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند.

همزمان رسانه‌های عبری زبان با یکی از ساکنان شهرک نشین در سدروت گفتگو کرده‌اند که خانه‌اش در جریان شلیک موشک گروه‌های فلسطینی به شدت آسیب دیده است. او به خبرنگاران گفته است: «من بسیار ناامید هستم و می‌خواهم این شهر را ترک کنم.»

گفته شده هر ۱۵ دقیقه یک بار آژیرهای خطر در شهرک‌های اشغالی اطراف غزه به صدا در می‌آید.

پیشتر منابع عبری نیز در ساعات شب از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شهرهای اشغالی یافا و تل آویو خبر داده بودند. ساعاتی پیش از این نیز جنبش جهاد اسلامی هشدار داده بود که ادامه بمباران خانه‌های فلسطینیان در غزه منجر به تشدید حملات راکتی به تل آویو و مناطق مرکزی اراضی اشغالی خواهد شد. ساعاتی پیش از این نیز، سایت الدستور گزارش داد که موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی در جنوب تل‌آویو اصابت کرده است. این سایت ادامه داد که اصابت این موشک‌ها به تل آویو بیانگر عبور آنها از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و پیشرفته بودن این موشک‌ها است. این در حالیست که به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که موشک شلیک شده به سمت تل آویو با استفاده از سامانه فلاخن داوود که یک سامانه ضد موشک‌های بالستیک است، ساقط شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203930

مهمترین اخبار ایران و جهان: