نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 19:49

الگوی فتح خرمشهر نیاز کنونی و مبرم جامعه است

اردبیل- معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: الگوی فتح خرمشهر شایسته‌ترین برنامه برای شکست دشمن در سنگرهای فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش عطایی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد در اردبیل اظهار کرد: فتح خرمشهر در حساس‌ترین مقطع جنگ تحمیلی اتفاق افتاد تا با تاکید و فرمان امام راحل رزمندگان اسلام بتوانند این فتح غرورآفرین را رقم بزنند.

وی به اجرای عملیات‌های مختلف برای باز پس‌گیری مناطق جنوبی کشور در هشت سال دفاع مقدس به ویژه طریق‌القدس، عملیات آزادسازی بستان و فتح‌المبین در غرب دزفول اشاره کرد و گفت: همه این عملیات‌ها با موفقیت همراه بود اما بعد از ۵۷۵ روز از تصرف خرمشهر در مدت ۲۵ روز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس زمینه آزادی این قطعه از میهن اسلامی را رقم زد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: این عملیات در سه مرحله و با تقدیم هفت هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و مجروح جنگی به انجام رسید و دشمن با دادن تلفات زیاد مجبور به عقب‌نشینی شد.

عطایی تلفات دشمن را در این عملیات بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این عملیات ۱۹ هزار عراقی و سربازان دیگر کشورهای غربی اسیر شده و ما توانستیم ضربه‌ای مهلک بر پیکره رژیم بعث عراق وارد کنیم.

وی یاد و خاطره شهدای سلحشور این فتح غرورآفرین را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: همچنان سنگرهای جدید برای فتح‌الفتوح باز است تا ما بتوانیم دشمن را زمین‌گیر کرده و به اهداف ارزشی و الهی خود دست پیدا کنیم.

عطایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن با تشدید هجمه‌های خود سعی دارد تا به سه نقطه اساسی جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند که در گام نخست در صدد شکستن اتحاد، همدلی و وحدت ملی و در کنار آن مخدوش کردن چهره ولایت فقیه در جامعه است.

وی بیان کرد: ما با تکیه بر خداوند و قدرت معنوی و ارزشی خود قطعاً پیروز میدان بوده و در سنگر فرهنگی و اقتصادی نیز دشمن را ناکام خواهیم گذاشت.

عطایی در ادامه اظهار کرد: امروز سنگرها عوض شده و به جای جنگ مستقیم، ما در جبهه فرهنگی و اقتصادی با دشمن می‌جنگیم و امیدواریم در این جهاد مقدس نیز پیروز میدان باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: دشمن با حربه‌ها و تهدیدهای مختلف به جنگ جمهوری اسلامی ایران آماده تا به نوعی به کشور ما و حیات این ملت ضربه وارد کند اما شکست سهمگین و سیلی دردمندی را خواهد خورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236330

مهمترین اخبار ایران و جهان: