نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:07

اعتیاد عامل ۵۵ درصد از طلاق‌ها/ جوانان هوشیار باشند

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه ۵۵ درصد از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد رخ می‌دهد، گفت: اعتیاد عامل ۶۵ درصد از همسر آزاری‌ها است که بنیان خانواده را نشانه می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های اولین نماز جمعه تیرماه ۱۴۰۲ مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن بیان اینکه قوه قضائیه پناهگاه مردم ستمدیده است، ابراز کرد: هر کس که مورد ستمی قرار بگیرد، به قوه قضائیه پناه می‌آورد لذا این قوه در بین قوای سه گانه نقش مهمتری در امیدوار کردن مردم دارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی به دستگاه قضائی مراجعه و شاهد برقراری عدالت باشد، به نظام اسلامی امیدوارتر خواهد شد، ابراز کرد: زحمات و خدمات قوه قضائیه برگرفته از شهید مظلوم، شهید بهشتی است که ویژگی‌های برجسته داشتند.

ویژگی شهید بهشتی

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه یکی از مصداق‌های وصیت نامه امام علی (ع) به فرزندان شأن «اوصیکم بتقوالله» رابطه بین نظم و تقوا است، ابراز کرد: شهید بهشتی از زمان طلبگی تا زمان شهادت، خسیسه نظم را به همراه داشتند چرا که به این امر عقیده داشتند که فرد بی نظم نمی‌تواند اهل تقوا باشد.

بارانی افزود: شهید بهشتی همچنین یک مدیر کامل تشکیلاتی بودند، ابراز کرد: امام خمینی (ره) درباره ایشان فرمودند که شهادت بهشتی از مظلومیت او کوچک‌تر بود لذا صبر و بردباری در برابر آن همه ظلم و توطئه و افترا دومین ویژگی شهید بهشتی بود.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به سفر اسماعیل حنیه به ایران بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند هر مقدار که قضیه فلسطین با پیشرفت روبرو شود، مسائل امت اسلامی نیز به پیش خواهد رفت و این اهمیت ماجرای فلسطین را در کلام معظم‌له نشان می‌دهد.

مسئله فلسطین

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفت امت اسلامی را به پیشرفت نهضت فلسطین گره زده‌اند، ابراز کرد: بعد از جنگ‌های جهانی، طراحی استعمار در غرب آسیا، اشغال فلسطین و تأسیس حکومت غاصب بود تا ویروس صهیونیستی بر پیکره اسلام وارد شود. استکبار خواست از این طریق کشورهای دیگر اسلامی را تضعیف و یا حتی تصرف شود.

بارانی همچنین با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به حیاط خلوت آمریکا و آمریکای جنوبی، و سفر امیر عبدالهیان به کشورهای منطقه، نشان دهنده نقش آفرینی ایران و افول آمریکا است، ابراز کرد: ۳۵ سند همکاری بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین بود که نشان می‌دهد آمریکا در همسایگی خودش هم جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا در حال پیشرفت است و کشورهای تحریمی در حال حذف دلار از مبادلات اقتصادی شأن است، گفت: تمام این مسائل نشان می‌دهد که آمریکا با تمام قدرتش رو به افول گذاره و لیکن روزی که دلار حذف شود، شکست آمریکایی‌ها مشخص خواهد شد.

امام جمعه مهدی‌شهر در سومین بخش سخنان خود ضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، ابراز کرد: این بلای بزرگ که متوجه برخی خانواده‌های ما شده عامل ۵۵ درصد از طلاق‌ها در زندگی مردم است همچنین کارشناسان اعتقاد دارند که ۶۵ درصد از کل همسر آزاری با اعتیاد ارتباط دارد در نتیجه جوانان ما هوشیار باشند که به دام اعتیاد نیافتند و خانواده‌ها نیز در این ارتباط نقش حساسی دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303830

مهمترین اخبار ایران و جهان: