نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 18:57

شرکت ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت در سال تحصیلی جاری شرکت کرده‌اند هدف‌گذاری ما ۳۶ هزار نفر بود که مشارکت دانش‌آموزان در این اردوها ۵ هزار نفر فراتر از افق پیش‌بینی شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه شورای راهبردی این اداره‌کل که با حضور دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت در سال تحصیلی جاری شرکت کرده‌اند هدف‌گذاری ما ۳۶ هزار نفر بود که مشارکت دانش‌آموزان در این اردوها ۵ هزار نفر فراتر از افق پیش‌بینی شده بود این اردوها در تابستان نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در جامعه مشاهده می‌شود برخی از حیا و دین فاصله گرفته‌اند باید این واژگان را احیا کنیم و همه باید دست در دست هم دهند تا این فرهنگ ترویج یابد زیرا دشمن برای مقابله با این موضوع روش‌های هوشمندانه‌ای به کار گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب، اقدامات ایجابی و اقناعی باید در جامعه هدف ما مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه در آموزش و پرورش استان، طرح‌های مختلفی از جمله سنگر، گوهرشاد و صدف برگزار شده است البته تا اجرای کامل این طرح‌ها فاصله داریم، اما آغاز آن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف بی‌نظیر است و این نشان از علاقه دانش‌آموزان به مباحث دینی دارد حدود دو سوم جمعیت معتکفین در برخی شهرستان‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و ازاین‌دست اقدامات در سال تحصیلی جاری در سطح استان به‌وفور در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش خانواده با وجود کمبود نیرو و مدرس، ۵۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان، در این آموزش‌ها شرکت کردند.

ابراهیمی بیان داشت: فرایند گزینش معلمان جدیدالاستخدام برای ما بسیار مهم است و ما از توان داخلی و همچنین سایر نهادها برای گزینش بهره خواهیم گرفت تا شایسته‌ترین نیروها جذب آموزش و پرورش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: درب آموزش و پرورش به روی همه نهادهای دغدغه‌مند باز است، اما در این زمینه حفظ محوریت و حکمرانی آموزش و پرورش امری ضروری است.

وی افزود: اگر بخواهیم کار تربیتی اثربخش انجام شود، باید افرادی که مجری کار تربیتی هستند خود عامل به آن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌اند که اگر امکانات و شرایط بیشتری فراهم می‌شد، تعداد داوطلبان این اردوها نیز بسیار بیشتر از افراد اعزامی بود و این نشان از علاقه‌مندی دانش‌آموزان به موضوع دفاع مقدس دارد.

پایان پیام/۳۸۱۳

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285530

مهمترین اخبار ایران و جهان: