نیوز سیتی!
27 فروردین 1403 - 16:33

اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه

وزیر امور خارجه اسلوونی در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی "تانیا فایون"، وزیر امور خارجه اسلوونی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند. از این رو عملیات حساب شده‌‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار داشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1699579

مهمترین اخبار ایران و جهان: