نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 21:16

ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهار سال دولت سیزدهم ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید ریاحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان دولت دوازدهم برای ۳۷۰ روستای این استان بهسازی معابر روستایی انجام شد اما طی ۲ سال از عمر دولت سیزدهم برای معابر ۳۳۱ روستا بهسازی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین قیر رایگان در دولت سیزدهم و دولت‌های قبلی، ادامه داد: از ابتدای عمر این نهاد تا پایان دولت دوازدهم ۳۳ هزار تن قیر برای روستاهای این استان تامین شد اما طی ۲ سال اخیر ۹ هزار تن قیر به روستاها اختصاص یافته است.

وی افزود: سهمیه ساخت مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری طی چهار سال دولت سیزدهم ۱۴ هزار واحد است که طبق این برنامه‌ریزی باید سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شود.

ریاحی اضافه کرد: طی سال جاری تعداد تسهیلات مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری از ۳ هزار به ۷ هزار و ۵۰۰ فقره افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سهمیه مسکن شهری بنیاد مسکن در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۳۵۱ واحد است که از مجموع این تعداد عملیات اجرایی ۳ هزار و ۲۵۱ واحد آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلای اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا کنون طرح هادی در ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان اجرا شده اما این طرح هنوز به طور کامل در این روستاها اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ۷۷ طرح هادی روستایی با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرا می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662035

مهمترین اخبار ایران و جهان: