نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 16:01

5 کشور منتظر تقابل برانکو و مانچینی هستند!

تقابل امشب تیم‌های ملی عربستان و عمان حساسیت زیادی برای چندین کشور خواهد داشت!

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال عمان امشب در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی عربستان خواهد رفت که نتیجه این بازی، علاوه بر مردم عمان، برای هواداران پرسپولیس هم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود؛ چراکه برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات این تیم گزینه اصلی حضور در پرسپولیس است و نتیجه این بازی احتمالا تأثیر زیادی در روند مذاکرات این باشگاه با برانکو خواهد داشت.

از طرف دیگر این بازی برای برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم ملی عمان هم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه در دنیای فوتبال کری‌خوانی شدیدی بین کروات‌ها و ایتالیایی‌هاست. روبرتو مانچینی، سرمربی نامدار ایتالیایی تیم ملی عربستان، امشب رو در روی برانکو خواهد بود که این مسئله اهمیت زیادی برای هر دو مربی خواهد داشت.

در فوتبال اروپا کری زیادی بین هواداران ایتالیا و کرواسی وجود دارد و آنها یکدیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به تیم دیگر برتر می‌دانند. آخرین موفقیت تیم ملی ایتالیا در جام جهانی به سال 2006 برمی‌گردد که این تیم قهرمان جهان شد، اما تیم ملی کرواسی که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته، در سال 2018 نایب قهرمان جهان شد و در سال 2022 عنوان سومی جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای دومین بار به دست آورد؛ چراکه این تیم در جام جهانی 1998 هم مقام سوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کرده بود. این درحالی است که فوتبال ایتالیا در تاریخ خود سابقه بسیار درخشان‌تری نسبت به کرواسی دارد، اما حالا رقابت فوتبالی بین این دو کشور باعث شد تا جدال سرمربیان عربستان و عمان بیش از پیش جذاب شود.

نقطه جالب توجه اینجاست که ایتالیایی‌ها در جنگ جهانی دوم همراه با کروات‌ها، اسلوونیایی‌ها و... متحد آلمان بودند، اما حالا باعث شده تا بعد از جنگ جهانی، آنها در جام جهانی با یکدیگر رقیب شوند تا این رقابت در قاره پهناور آسیا و در رقابت عربستان و عمان شکل تازه‌تری به خود بگیرد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639935

مهمترین اخبار ایران و جهان: