نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 14:03

افتتاح ۵ طرح عمرانی در نهاوند به بهره‌برداری رسید

پنج طرح عمرانی در نهاوند شامل پارک صخره‌ای، ایمن‌سازی بخشی از جاده نهاوند به فیروزان، بهسازی روستا و مقاوم‌سازی مسکن روستا با حضور استاندار همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ظهر امروز پنج طرح عمرانی با حضور استاندار همدان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح پارک بزرگ صخره‌ای در منطقه دوخواهران از جمله طرح‌های افتتاحی امروز نهاوند بود که شهردار نهاوند در خصوص این طرح گفت:  پارک صخره‌ای نهمین پارک محله ای این شهر نهاوند است که طی یک و نیم سال گدشته اجرایی شده است. 

مجید یوسفی‌نوید افزود: برای آماده‌سازی این طرح که ۶ هکتار وسعت دارد مجموعا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

وی افزود: این پارک که در محله قدیمی شهر واقع شده دارای صخره‌های طبیعی، پیاده‌رو، معابر جدید، لاین کندرو و تندرو  پیاده‌راه سلامت و ورزش، دریاچه مصنوعی،  آبشار و آب نماست که نقش مهمی در توسعه این منطقه دارد.

وی افزود: این پارک که به امتداد بلوار امام حسین(ع)، اجرا شده باعث کاهش بار ترافیک میدان ۱۷ شهریور شده و دسترسی محلات شیخ منصور، پای قلعه و دوخواهران را به خیابان‌های اصلی شهر آسان می‌کند.

همچنین طرح ایمن‌سازی بخشی از جاده نهاوند به فیروزان به طول سه و نیم کیلومتر شامل اجرای نیو جرسی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان از دیگر طرحهای افتتاحی امروز بود‌.

افتتاح بهسازی ۱۱ روستا جمعا به مبلغ ۲۶ و نیم میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۸۲ واحد مقاوم‌سازی شده روستای بره فراخ از توابع بخش خزل با اعتبار ۴ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز در شهرستان نهاوند توسط استاندار بود.

استاندار همدان در آئین بهره‌برداری از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستای بره فراخ گفت: ۵ هزار قطعه زمین در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی و جمعیت در سطح استان آماده شده است. 

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: در جهت عمران و آبادی روستاها از هفته دولت سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ واحد روستایی ساخته شده و ۴ هزار و ۱۰ واحد نیز مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان در حال ساخت است افزود: در دهه فجر امسال یک‌هزار و ۴۳۳ پروژه با اعتبار ۱۳ و نیم همت افتتاح و ۸۳ فقره طرح نیز کلنگ‌زنی شده که این طرح‌ها با تامین اعتبار اجرایی خواهند شد.

استاندار همدان افزود: همه باید با هم‌افزایی به دنبال انجام کارها و رفع مشکلات مردم باشیم.

در این آئین از سوی استاندار همدان یک جلد سند مالکیت مسکن روستایی به نمایندگی از ۱۲۶ جلد سند صادر شده در سطح شهرستان  به یکی از مالکان مسکن مقاوم‌سازی شده روستای بره فراخ داده شد.

علاوه بر افتتاح طرح‌های یاد شده استاندار از نمایشگاه دستا‌وردهای نظام اسلامی در محل مصلی نماز جمعه نهاوند بازدید کرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666035

مهمترین اخبار ایران و جهان: