نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 22:05

حاج قاسم با قلبش با مردم صحبت می‌کرد

همرزم شهید سلیمانی در بیان خاطرات این شهید سرافراز با اشاره به اینکه حاج قاسم در همه عرصه‌ها بیدار بود، گ فت: حاج قاسم همیشه با قلبش با مردم صحبت می‌کرد و زمانی که ما خفته بودیم او در همه عرصه‌ها بیدار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سفر کاروان هنری روایت حبیب در ایستگاه پایانی با اجرای برنامه های مختلف در تالار حافظ شیراز به پایان رسید.

حاج قاسم در دل میدان معرکه به فکر مردم بود

سردار قاسم علینژاد از همرزمان حاج قاسم سلیمانی درباره اولین نقطه تلاقی دیدار با حاج قاسم گفت: عملیات کربلای ۵ بود، مقرر شد گردان برای عملیات آماده شود، سردار اسدی به من دستور داد چند پل برای نهر جاسم بیاورم، دم غروب بود، سردار اسدی،  شهید جاویدی، شهید حاج قاسم و فرماندهان دیگر در ۲۰۰ متری نهر حاج قاسم بدون جان پناه ایستاده بودند.

وی ادامه داد: با چند نیرو اقدام به ایجاد جان پناه دور فرماندهان کردیم که حاج قاسم با آن لحن زیبا گفت "جان ما با جان شما برابر است و هرکاری برای خود کردید، برای ما هم انجام دهید."

سردار علینژاد با اشاره به خاطره حضور در محور مقاومت ابراز داشت: دهه نود و دفاع از حرم با عنوان محور مقاومت بود، اولین برخورد با حاج قاسم در استان حمای که همه سنی هستند بود، ماموریت داشتیم قرارگاه امام سجاد را شکل دهیم و در جلسه فوری که تشکیل شد، حاج قاسم با لباس مشکی بود و با توجه به رابطه ای که داشتیم در کنار خود جای داد.

حواستان باشد اینجا یک معرکه ایرانی نباشد

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: در آن جلسه گزارشی از جبهه جهت صحبت با وهابی ها داشتیم و بعد از گزارش، حاج قاسم گفت "حواستان باشد اینجا یک معرکه ایرانی نباشد و فقط فکر مردم باشید" و آنجا هم در دل میدان معرکه به فکر مردم بود.

حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و مکتب امام است

سردار محمدعلی شیخی از مدافعان حریم اهل بیت و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، دیگر خاطره گوی این برنامه با اشاره به اینکه همه بدانیم حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و مکتب امام است، گفت: حاج قاسم هشت سال در مقابل دشمن ایستاد تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتد و بعد از آن هیچ جای انقلاب نیست که نام حاج قاسم نباشد.

وی ادامه داد: این همه روایت تنها ۱۰ درصد از شخصیت او را بیان می‌کند و هنگامی که ما خفته بودیم حاج قاسم در عرصه های نبرد حضور داشت و ما هم نفهمیدیم.

این مدافع حرم اذعان داشت: وقتی کارها پیش می‌رفت به این نتیجه رسیدیم که حامیانی هم باید باشند لذا با صحبت ها حاج قاسم، پوتین نخست وزیر روسیه قانع شد که کمک کند، ارتش روسیه به عنوان یک ابر قدرت در ذیل حاج قاسم عمل می‌کرد زیرا یک جنگ شهری بود و حاج قاسم را مرد میدان می‌دانستند.

سردار شیخی ابراز داشت: حاج قاسم بسیار شجاع بود، شخص حاج قاسم یک لشکر بود که همه نظام را پشت سر داشت زیرا بردار عراقی، افغانی، یمنی و... به او افتخار می‌کردند زیرا حاج قاسم با قلبش با مردم صحبت می‌کرد.

وی در پیامی از سردار به مردم گفت: شماهایی که مدعی هستید و می‌خواهید راه حاج قاسم را ادامه دهید در درجه اول ولایت مدار باشید و در درجه دوم هوشیار باشید که چگونه با ترفندهای دشمن مقابله کنید.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم می‌گوید ما چنان درسی به دشمن داده ایم که غلط می‌کند به سمت پادگان، سایت های موشکی و رادار شلیک کند اما برادران و خواهران بدانید به خانه های شما شلیک می‌کند و دشمن می‌داند تا مرکز خانواده را از بین نبرد نمی‌تواند وارد ایران شود.

به گزارش فارس، پرده خوانی حماسی از مرشد مشک دانی و مرشد میرزاعلی، شعرخوانی قاسم صرافان، اجرای موسیقی توسط غلامرضا صنعتگر، گفتگو با خانواده شهید مدافع حرم و متبرک شدن جمع از پرچم حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط مالک سراج هنرمند عرصه سینما و تلویزیون از برنامه های این روایت بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 941379

مهمترین اخبار ایران و جهان: