نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 16:36

بوشهر رتبه اول صادرات غیرنفتی کشور را کسب کرد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: استان بوشهر در هشت‌ماه امسال با انجام ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران، جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر امروز در جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان بوشهر، اظهار داشت: این استان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای طرح‌های مهم صنعتی و صنایع انرژی‌بر و از نقاط حساس و حیاتی کشور است.

اظهار داشت: مناطق حیاتی و مهم استان بوشهر به‌خاطر ذخایر زیر زمینی و زیستگاه مهم دریایی از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را تجارت دریایی دانست و بیان کرد: استان بوشهر در جوار خلیج‌فارس و داشتن اسکله، بنادر و گمرکات متعدد جایگاه مهمی در عرصه تخلیه و بارگیری کالا دارد به‌گونه‌ای که در هشت‌ماه امسال ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان بوشهر انجام شده و جایگاه نخست صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صنعت دریایی در این استان خاطرنشان کرد: صنایع دریایی بزرگ مانند صدرا و شهید محلاتی و ۲۴ واحد تولید سازه‌های دریایی در استان بوشهر فعال است و نقش مهمی در تولید و اشتغال این حوزه دارد.

صفوی با اشاره به استقرار تنها نیروگاه اتمی و هسته‌ای کشور در بوشهر تصریح کرد: علاوه بر این 2 نیروگاه اتمی دیگر در حال ساخت است که نقش مهمی در تولید برق هسته‌ای دارد.

وی وجود خطوط مهم انتقال گاز کشور در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید گاز مصرفی کشور از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تولید آبزیان پرورشی و وجود شهرک‌ها و مناطق ویژه اقتصادی را از دیگر ظرفیت‌های استان برشمرد و گفت: در این استان 650 واحد صنعتی و تولیدی فعال است و 3 کارخانه بزرگ تولید سیمان ایجاد شده که بخشی از آن صادر می‌شود.

صفوی به تجارت دریایی ته‌لنجی پرداخت و با اشاره به فعالیت 2 هزار شناور در این زمینه خاطرنشان کرد: در عرصه تولید مواد معدنی غیرفلزی این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618079

مهمترین اخبار ایران و جهان: