نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 20:42

اطلاعیه وزارت صمت درباره مصوبه شورای عالی نظارت اتاق بازرگانی

وزارت صمت درباره مصوبه شورای عالی نظارت مبنی بر برگزاری مجدد انتخابات اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون مصوبه شورای عالی نظارت درباره برگزاری مجدد انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اطلاعیه ای صادر کرد. 

به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به ابهامات و ایرادات وارده نسبت به انتخابات اخیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و تذکرات واصله از سوی نهادهای نظارتی نسبت به صلاحیت احدی از منتخبان و با لحاظ اختیارات شورای‌عالی نظارت، در جلسه اخیر شورای مزبور با استناد به عدم تائید صلاحیت فرد منتخب مزبور، جریان انتخابات صرفا نسبت به شخص یاد شده، باطل اعلام می‌شود.

لذا اتاق بازرگانی باید در اولین فرصت و از طریق هیات نمایندگان جهت تعیین فرد جایگزین، انتخابات مجدد برگزار کند.

به گزارش فارس، مصوبه آخرین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی،‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابلاغ شد.

دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق ایران در ابلاغیه‌ای که روز یکشنبه ۷ آبان ماه جاری صادر شد، صورتجلسه مصوبه شورای مذکور را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده است، انتخابات قبلی اتاق بازرگانی ابطال و اتاق ایران مکلف شده است در راستای اجرای مصوبه مذکور، اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس کند.

طبق این ابلاغیه، حسین سلاح ورزی دیگر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیست و به‌زودی باید برای انتخاب رئیس جدید اتاق، انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558279

مهمترین اخبار ایران و جهان: