نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 17:08

اندیشکده آمریکایی: تایوان توان دفاع مقابل حمله گسترده چین را ندارد

گزارش اندیشکده معتبر آمریکایی نشان داد که ارتش تایوان به دلایل بسیاری برای دفاع برابر حمله ارتش چین آماده نیست و تایوان همچنان به سرمایه گذاری در قابلیت‌های قدیمی اولویت می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارزیابی اندیشکده معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که تایوان آمادگی دفاع مقابل ارتش چین را ندارد.

ارزیابی اندیشکده «رند» نشان می‌دهد که تایوان باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهاجم چین، انجام دهد.

در این گزارش آمده است که سران تایوان نسبت به حمله چین به این جزیره شک و تردید دارند. سران تایوان بر این باورند که چین تلاش‌های خود را برای الحاق تایوان عموما معتقدند که این کار از طریق  اقتصادی به جای اقدام نظامی انجام خواهد شد.

«الکس ولز-گرین» مقام امنیتی سابق ایالات متحده و مشاور در اندیشکده «هریتیج» این ارزیابی را «ویرانگر»خواند.

در این گزارش ۲۴۰ صفحه‌ای آمده است که تایوان به اندازه کافی برای دفاع هزینه نمی‌کند و پول آن تا حد زیادی صرف خرید «سامانه‌های قدیمی» می‌شود. در این گزارش آمده است که ارتش تایوان به دلایل بسیاری برای دفاع برابر ی حمله بزرگ ارتش چین آماده نیست و تایوان همچنان به سرمایه گذاری در قابلیت‌های قدیمی اولویت می دهد.

آمریکا جمعه گذشته یک بسته کمک تسلیحاتی ۳۴۵ میلیون دلاری به تایوان ارائه کرد و کنگره نیز یک میلیارد دلار برای هزینه های دفاعی اضطراری برای جزیره تایوان مجوز داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

اندیشکده  آمریکایی «میدلبری» نیز نوشت که یگان موشکی ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت میان برد «دانگ فنگ ۱۷» در جنوب شرقی چین است که به طور بالقوه می‌توانند تایوان را هدف قرار دهند و از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418635

مهمترین اخبار ایران و جهان: